Gäst Postad 12 April , 2012 Förra sommaren drev babords torkarmotor oss till vansinne med sitt eviga dunk, dunk, dunk: ja ni fattar. Styrbord lät mer som swisch-swisch-swisch och detta tillsammans med dunk. dunk. dunk. OK, bilden klarnar. Idag gick vi på dunkljudsjakt och upptäckte snabbt vad som felar. Vår dyra torkarmotor funkar fint men axeln i den gör en rörelse upp när bladet vänder och detta j---a ljud uppkommer. 25-öres ingenjören i mig kunde inte hitta en lösning så det blev att ringa till Italnordic som har argenturen på Speichs torkarmotorer. 2.000 spänn för en ny; tja vad ska man säga. Måste man så måste man. MEN innan man måste så kanske man borde kolla upp den närmare så om det finns någon 10-kronors ingenjör som kan ha en lösning så feel free; shooot! Ser på den italienska tillverkarens sida att man kan köpa reservdelar men min erfarenhet av dylika projekt brukar vara att fixar man en grej med reservdelar, ja då kommer det ett nytt problem. Senast ändrad av Seari | 12 april 2012 | 20:10 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JimmyJ 1 Postad 12 April , 2012 Antagligen har du en bussning som glappar. Motorn ser ut att vara öppningsbar. Vore jag som du så skulle jag skruva isär den och byta ut bussningen/lagringen som sitter där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 12 April , 2012 Nä, inte lönt, köp en ny båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser