Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
Freppesito

vad har ni andra gjort för förbättringar/ändringar till era båtar,

Rekommendera Poster

håller på nu och planerar våren och har än så länge kommit fram till. nya segel, rulle. montera solpanel och sittbrunnstak. badbrygga och (hoppiland )peke är nog aktuellt samt nån smart lösning för ankarlinan så man slipper den leriga linan i sittbrunnen.. vore kul med mer tips, våren är ju så lång..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ny utombordare (efter stöld) Honda 5hk 4-taktare. Furlex är inköpt samt omsydd genua. Tie-rods är beställda av gubbe på orten. Funderar på om kassan tillåter inköp av den stora sprayhodden. Har även funderat på soltaket. Förra våren epoxi behandlade jag botten på Maxi 77:an. Rgds Guran

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Jag har gjort en hel del småpill i somras. Till våren blir det en skyport i ruffen, samt några ventiler/fönster i båten. Mer info hittar du på vår hemsida: http://www.jexby.com . Välj båten välj sedan maxrelax mvh Dick Jexby

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Vi har en ankarsäck som hänger i akterpulpit, funkar bra. Betydligt billigare än ankarolina. Själv sliter jag med teaken i sittbrunnen som någon innan mig förstört med någon pigmentolja, ingen aning vad dom gjort , men fult är det. Längtar efter att få prova nya storen :-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst fredd

ankarsäck, berätta mer.. hur har du gjort med den och hur ser den ut, det vore kul att veta. är ju lite less på att luckan ramlar igen och låser tampen samt allt gegg i sittbrunnen efter ankring. själv monterade jag in en ny elapnel nu och är lite sugen på att montera en slags targabygel från akterpulpit och akterut för att montera nya solpanelen på samt ordna fästen till att spänna upp sittbrunnskapell ifrån.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Ankarsäcken köpte vi på Hjertmans,sen spänner man fast den på akterpulpit bara. Mvh N

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har beställt ny genua. Har också slitit bort den gamla teaken i sittbrunnen, planerar att lägga ny i april. Har slutligen undersökt hur jag kopplar ihop GPSen med VHF för DSC distress, skall pyssla med det när båten kommit i sjön.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en hel del saker som ska göras på min Compis 28, en del för det yttre och en del saker för att höja säkerheten. Nya bottengenomföringar ska in överallt samt att elsystemet ska få sig en rejäl översyn (igen :-? ). Nya fall till spinnackern och genuan står på att-göra-listan samt att grabbräcken ska bytas och alla utvändiga trädetaljer ska lackas. Funderar även på att isolera rufftaket. Ny GPS kopplad till PC med Fugawi ska också monteras. Ser fram emot att få sätta igång och börja fixa :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brr!! Var ner till båten o kollade pressen, såg bra ut .Men det var svinkalllt. NU!! får det bli vår. Niklas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...