Terrafobica 68 Postad 16 April , 2012 Kul och kul, det beror väl på hur man ser saken En lastbilschaufför plockade upp en tjej som stod och som liftade. Efter en stund så frågar han henne vad hon heter. Jag heter Juni, svarade hon och såg lite generad ut. Skäms inte över det, sa chauffören, jag heter Nisse Nysnö. Sedan blev det helt tyst. Efter några mil så ler chauffören med hela ansiktet och säger: visst hade det varit fint med 20 cm nysnö i Juni? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 16 April , 2012 Kanske är det så att seglare i Sthlm har svårt att hitta vindögat och då är det tur att den båten finns. Bilden tagen igår vid Hotellbryggan, Dalarö. Det var 4 grader varmare på andra sidan ön vid kanalen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 April , 2012 De fem åren jag hade båt i Stockholm kan jag inte komma ihåg att jag hade problem att hitta vidögat och komma förbi. Bara ifol hittade jag vindögat här hemma och fastnade där vid två tillfälle, vilket ju borde bevis att båten behövs bättre i Stockholms skärgård än här hemma. Var katten är min bild tagen? Senast ändrad av toaen | 16 april 2012 | 17:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edestig 1 Postad 16 April , 2012 kan det vara Dalarö? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Soldansarn 0 Postad 14 Juni , 2012 Tänkte puffa upp den här tråden då frågan tyvärr är högaktuell fortfarande... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 Juni , 2012 Blir ingen sommar i år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 14 Juni , 2012 Det har varit sommar ett bra tag nu. Ingen snö, grönt och fint. Se det positiva och njut. Varmare väder kommer snart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2HOT4U 3 Postad 14 Juni , 2012 hösten ligger nog närmare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Juni , 2012 Sommar är det när det är parkeringsavgift och P-böter i centrala Kungshamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas478 27 Postad 15 Juni , 2012 Tycker det ser ut som Dalarö. Från udden i sydväst, tagen österut mot båtmacken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 15 Juni , 2012 Edestig skrev: kan det vara Dalarö? Jonas478 skrev: Tycker det ser ut som Dalarö. Från udden i sydväst, tagen österut mot båtmacken. Helt rätt. Det är Dalarö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 17 Juni , 2012 Om man med sommar menar tropisk värme så är det inte sommar än. Normalsommar tycker jag ändå att det är. Det har varit många varma dagar vilket de som jobbar inomhus kanske missat. Frugan som älskar att ligga på en strand utomlands klagade t.o.m. på att det var för varmt när hon hjälpte till att jobba lite ute på ön för några veckor sedan. Märkligt att de som jobbar inne uppmärksammar när det regnar ute men missar när solen skiner. Eller så sammanfaller inte de fina dagarna med ledigheten vilket kanske är troligare. Idag får många sina båtar tvättade gratis och lite regn kan nog behövas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser