hosianna 1 Postad 8 April , 2012 Egentligen..... Börjar bli lite sugen på havet:-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 8 April , 2012 Gissar på mitten maj, juni någonstans. Som vanligt, helt enkelt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 8 April , 2012 Juni är enligt almanackan första sommarmånaden, så varför inte...juni är mitt tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 April , 2012 Men det är ju sommartid sen den 25/3. Då måste det väl va sommar nu - eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 9 April , 2012 Trist bakslag men det känns inte lika vidrigt som när det blir 5 grader och regn i slutet av augusti. Nu vet vi ju att det kommer en sommar - snart Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 221 Postad 9 April , 2012 Bakslag och bakslag, det är ju bara början av april. Förra året vid den här tiden var det fortfarande snö ute vill jag minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 April , 2012 Jag har ett glädjande besked. Denna tös flyttar till oss på söndag den 15/4. Därför har jag tagit sommarsemester 15/4 - 15/5, så det blir sommar riktigt tidigt i år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 April , 2012 Det är ju ganska obetydliga variationer så här tidigt. Har varit med att bryta scoutläger med 4 - 500 scouter två gånger veckan före midssommar. Först ösregnade det i några dar och i mitten av lägren snöade det och var minusgrader. Vanligtvis brukade det va så varmt att det nästan var omöjligt att få upp ungarna från badet i Kynne älv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Erland 0 Postad 9 April , 2012 I Skåne denna vecka,Norrland om en månad tidigast,det är i stort sett samma känsla och tid varje år,men lika eländigt att vänta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 9 April , 2012 Ofan, sommar samtidigt i Gävle och Kiruna alltså Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 9 April , 2012 SOMMAR? Jag väntar på våren först, sedan sommar. När sommaren är här är det ju sedan dags för höst. Våren är bäst då man har allt gott framför sig. (snöar just nu och fortfarande snö kvar sedan yrvädret för ett par dagar sedan) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 9 April , 2012 Var uppe på Väderöarna två nätter nu under påsken - gick därifrån igår.. Det var riktigt vår-skönt i solen när man väl fick lä.. Dock ingen värme i vinden Låg helt själv en natt.. Sen kom det tre norska båtar andra dagen.. Sommaren känns dock avlägsen fortfarande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 April , 2012 Konstigt Harry Att vi ofta tycker så olika. Jag har aldrig tyckt om våren. Det är en så jäktig tid. Allt skall va klart till semestern och för en annan som är hantverkare är alltid våren varit en tid av livet till låns. Sensommaren och hösten är en underbar tid. Nästan alla badgäster har åkt hem. Jag har inget emot badgäster - tvärt om. Hur hade våra samhällen varit om vi inte hade haft alla badgäster. Badgästesäsongen är ju kort. 6-8 veckor som det är högtryck. Ofta är vädret stabilare i Augusti. Betydligt mindre båtar ute och ledigare både i natur och gästhamnar. För att inte tala om bär och svamp i skogen. Var det inte Karlfeldt som skrev; den vår de svaga kalla höst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 9 April , 2012 Varje årstid har sin njutning även vintern om den inte blir för lång. vintern 2011/2012 var realivt kort tilljämförelse med de två tidigare. Nej vi tycker nog inte så olika egentligen. Hösten är lugn och då kan man varva ned då det som var tvunget att göras skulle ske på våren/sommaren. Men att bara längta efter sommaren upplever jag som fel. Våren kan vara helt underbar tid då man kommer ut och får frisk luft. Massor med stimulerande uppgifter. Blir sedan sommaren så där kanon, som den kan bli i Sverige, ja då är det helt underbart. Men våren får inte bli stressens tid. Man måste inte göra allt. Vad man måste är att sätta sig ned ibland kanske maed en kopp kaffe och bar njuta av vårens första sköna stunder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 532 Postad 9 April , 2012 Jovisst är jag sugen på havet! Men det är egentligen inte så illa att längta om man vet att man kommer i sjön! Tänk om det var så att man längtade till att komma ut men inte hade möjlighet pga handikapp, en familj som inte vill eller dålig ekonomi så man inte kan ha båt. Jag är lyckligt lottad. Var i båten idag och fixade lite och kände suget. Jag vet att jag kommer i sjön om några veckor och fram tills dess ska jag göra en massa grejer med båten - och jag njuter av att hålla på med förberedelserna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 532 Postad 9 April , 2012 Grattis Terra! Är egentligen inte så förtjust i hundar men den där var ju riktigt söt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 10 April , 2012 Sommar på riktigt blir det den dag det är 20 grader i havet, veckan efter ....är det höst igen. ! Nääh, skoja bara,,,,här är, Min definition. När presenningen åker av och solen skiner, då är det sommar och då spelar det ingen roll att isen ligger kvar i viken, det är sommar ändå. Greja med båten är som jag ser det halva nöjet.! och följdaktligen halva sommaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 10 April , 2012 Det kändes som att våren inte kunde stoppas i slutet av mars så sommardäcken åkte på och dessutom hämtades sommarbilen från sin vinterdvala. En vecka senare åkte vinterdäcken på igen och sommarbilen kördes tillbaka till vinteridet. Just hemkommen från ett snöfritt Härjedalen där tidningen skrev om björnspår i våran by så det är iaf ett vårtecken. På måndag ska det snöa rejält där uppe så björnen kanske somnar om. Blir det bara lite varmare här nere i Sthlm så kommer förhoppningsvis båten i sjön inom någon vecka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 10 April , 2012 På lördag! För då börjar sjösättningarna på klubben. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
luftvapnet 1 Postad 11 April , 2012 Vafalls?!, ska det bli sommar i år? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 14 April , 2012 Nästa helg... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 14 April , 2012 I morse när jag tittade ut genom fönstret frös blodet i mina ådror till is, massor av blötsnö, och jag som bytt till sommardäck och skulle hämta min prinsessa en dag tidigare än tänkt. Men timmarna gick och på eftermiddagen när jag hämtat Lovisa så sprack solen igenom, så hon kom med sommaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 April , 2012 Fredag nästa vecka startar sommaren, då är det splash i torslanda lagun.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 14 April , 2012 Om alla tar fram sin makrill i tomatsås med lie svartpepper och gul lök så blir det sommar. Ok? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 14 April , 2012 Visst bilr man svag för när de är så söta. Kan smälta värsta vinter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sahlback 0 Postad 15 April , 2012 Vi har redan slaggat 8 nätter i båten, varför vänta på sommaren? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 15 April , 2012 Hon är ju jättesöt! Kommer säkert att få ett fint liv hos er. Bero på sommaren så nöjer jag mig med om det blir riktig vår. Nu är det bara två helger av varvsarbete kvar och så här års så brukar det bli fullt under presenningarna. Egentligen tycker jag bäst om just denna tid för det är så roligt att få vårrusta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 15 April , 2012 Igår var det nästan en dm nysnö men idag känns det åter som vår i luften även om det kyler ordenligt från Östersjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 15 April , 2012 Söndag morgon......2 dm nysnö......kul.....Näää inte alls.! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 16 April , 2012 Har ni sån service i Stockholms skärgård att ni har en speciell båt som läggs ut för att hjälpa oss seglare när vi kryssar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser