crabfish 61 Postad 8 April , 2012 Sista bilden ser inte bra ut. En seriös tillverkare vill knappast ha sådant ute och borde agera därefter. Hoppas du får den åtgärd på sätt som behövs. Enligt mig en ny överdel på båten. Orsak. spricker på flera olika ställen och efter så kort tid. Hur kommer en sådan båt se ut efter ett tags användning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 8 April , 2012 Ja du Bosse . då kommer du inte lära dig ngt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 8 April , 2012 Hmm inte roligt detta känner jag...... Jaja vi får se vad Företaget säger till veckan, de har varit bra hittills och väldigt lätta att ha med att göra. Senast ändrad av SeaMaster560wa | 08 april 2012 | 21:46 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 8 April , 2012 Jag håller med Blondbella i inläggen ovan! Laminatet är för klent redan från tillverkningen, Om laminatet böjer sig (mycket) då spricker ytskiktet. Om man reparerar detta då bör man förstärka på fram eller baksidan med fler lager annars blir det så här igen. Dvs det måste slipas ner förstärkas och lackas med epoxy på nytt, inte lätt men det går. Men rätt svårt att få perfekt. Knappast handlans fel att båten blir så här, det är tillverkaren som byggt för klent. Möjligen OM båten är tillräckligt starkt byggd kan det vara brukarens fel om felaktig användning kan ha överbelastat något, men med ALL normal användning då skall det INTE bli så här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 11 April , 2012 Har idag lämnat in båten för reparation och det var inga som helst problem med företaget. Har talat och visat upp båten för 2 st olika oberoende plastare och de ser inte någon som helst fara med dessa sprickor utan vill påstå att de har framkommit när båten lossats från formen. Så jag ser framemot båten igen om ca 2 veckor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 11 April , 2012 Håller tummarna för att det blir bra så du kan njuta av båten i vår och sommar. (och höst givetvis om Toaen råkar läsa) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 24 Postad 24 April , 2012 Har nu fått tillbaka båten och det ser jättebra ut Företaget höjde även motorn 2 st hål och monterade min NMEA2000 kabel till Garmin 526s plottern. Så igår kväll startades motorn upp efter vintern vilket gick kanon, riktigt fräckt med instrumenten i plottern måste jag säga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 24 April , 2012 Om nu företaget har gjort något bra tycker jag du kan nämna deras namn här så de får kredit för ett bra arbete. Om det skulle visa sig senare att felet återkommer kan det vara bra för andra ägare av samma båtmodell att kanske vara lite försiktiga vid köp av just den modellen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser