Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
zumpen

Snart får jag min BÅT!

Rekommendera Poster

Hej alla kända bara att jag ville skriva av mig glädjen att jag snart får se min båt som jag köpte i September förra året.

Den har stått kvar i USA under vintern i varmhall på min önskan, båten anlände precis till Amsterdam där den tullas in osv.. och någon gång mellan den 8e och 18 April kommer den till skandiahamnen =D

Lite bilder på båten finns här.

http://tinyurl.com/cpt24qo

Senast ändrad av zumpen | 07 april 2012 | 13:39

post-9385-1394237001,5377_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Länken fungerar inget vidare, men grattis!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tyvärr funkar inte länken men ett stort grattis från mig med.

Vad blev det för båt? Ny?

Väntar in min båt nästa vecka någon gång. lika spänd som dig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä inte ny men en riktigt fin Crownline 250 CR -07a,  jasså du väntar med på en båt? coolt! detta är lite nervöst men oj så spännande =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis, samma här så väntar jag på min nya Yamarin 76 DC som jag köpte i höstas. Får den sjösatt den 21/4 så snart är väntan över, härligt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis! Väntar oxå leverans. Bavaria 28 sport som blir klar v18 på varvet och levereras till mig 3 v senare. Nästan som att vänta barn;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Härligt. Crownline är en fin båt. Vi har köpt en sea ray 260/275 2006. Ett liknande båt som din.

Nu ser vi fram emot sommaren!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förstår att alla är lika glada och förväntansfulla som jag, det gäller nog alla båtägere så här års =D

Nu fungerar länken till bilderna på min båt iallafall.

http://tinyurl.com/cpt24qo

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till båten.

Nu får vi väl hoppas att båten inte är som din signatur wink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

haha en DRÖM menar du?  ja det hoppas jag med isf... ;)

Den signaturen skrev jag när jag hade min andra båt i en stor insjö.. så den ska jag faktiskt ändra nu då jag kommer ligga på kusten from i år =P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om man tänker att man skall sjösätta en sump och ha som båt - då drömmer man nog.

En sump är ju en låda som det är en massa hål i som man förvarar levande fisk mm i. Det fanns också båtar där lastrummet var en sump. Hel båt i för och aktern och lastrummet var en sump. Kunde gå runt och köpa upp ål tex. Kvase är ett namn som kommer för mig.

Så illa kan det inte va med din nya båt.

Grattis i varje fall.

Senast ändrad av toaen | 07 april 2012 | 14:52

post-945-1394237002,0645_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis!!! Kollade bilderna, riktigt vacker båt!

Jag förstår precis hur du känner det. Vi köpte vår första båt i höstas. Den har inte varit i sjön i min ägo så jag längtar så otroligt mycket... Vi köpte en Sea Ray 230 Sundancer 1995. Den har bara gått knappt 400 timmar enligt besiktningsmannen. Under vårt letande inför båtköpet tittade vi på en Crownline. Den var lite mindre och lite äldre än din men jag tyckte det verkade vara en väldigt bra båt.

Nu får vi längta tillsammans. Allt blir roligare om man gör saker tillsammans!

//Jörgen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okeeej då är jag med hahahaah

Hoppas inte det är sump i min nya båt iallafall för att sälja ål hade jag inte tänkt göra, men tack för informationen man lär sig alltid nåt nytt =)

Och tack för alla grattis 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt inlägg och instämmer helt att det är mycket roligare attt uppleva och göra saker tillsammans!

Hoppas du blir kanon nöjd med din nya båt. är det dessutom FÖRSTA båten så hoppas jag du skall trivas på sjön. (svårt att inte göra ifs) ;)

Och nu är vi fruktansvärt många här på MG som gemensamt vill en o samma sak just nu, att få båten i sjön och avnjuta en underbar sommar tillsammans med våra båtar och nära o kära. =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Grattis till den fina båten ! Gör nu inte misstaget att börja förändra 110volten till svensk ! :-) en liten transa mellan landströmmen och båten gör susen :-) Sen, eftersom drevet har varit upptiltatt under förvaringen och transporten så skulle jag kolla extra noga att bälgen är i topskick !! Eller byt på en gång så du vet att det är gjort . Det blir så j-la dyrt och jobbigt om bälgen inte håller tätt! Bara ett tips :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack tack och tack för dina tips!

Har inte tänkt 220 konvertera nej, ska se hur långt jag kommer på elverket som finns installerat. Annars blir det en transformator, tips på något som kan rekomenderas kanske? =)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite nyfiken på vad det kostar att ta hem en båt frn USA? Då tänker jag på frakt, moms, tull och allt annat som tillkommer när man ska ha hem båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle även rekomendera att du skaffar en sötvattenkylning till motorn, kostar inte många kronor i US och monteras enkelt själv. Detta för att få varmvatten under motorgång, såg att din varmvattenberedare bara går på 110 volt.

Jag beställde härifrån förra året och det blir mycket billigare än i Sverige, och det är samma som säljs här under namnet Martec.

http://www.boatbandit.com/freshwater-cooling-kit-for-volvo-435057ltr-8669.aspx

Transporten hem fixades av http://www.jetcarrier.com/

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja du det är svårt att säga på rak arm..

Men facit i hand för min egen del lyder: har tittat på denna modell i nästan två år. dom båtarna som sålts på blocket under denna tid har haft ett ut pris på ca 40 till 100k mer än vad jag sammanlagt gett för min nu när alla fakturor är betalda, självfallet spelar dollarkursen in i detta och det gäller att ha lite tur.

Även så har min en senare årsmodell (-07) och har generator och är näst in till fullutrustad.

Typ alla som jag sett på blocket har vart årsmodell -05 med klenare utrustning.

Så jag räknar iallafall att jag fått den ca 100K billigare genom import, PLUS att jag fick vad jag ville ha, färg, motor, utrustning osv... och det är ju misnst lika viktigt att man ska va NÖJD.

Gick i paralellklass med importören i fråga så det har hela tiden kännts tryggt och han har gjort ett kanon jobb hittils iaf, får se vad som gömmer sig under plasten om en vecka dock haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...