Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Sagitario

Ros Marin Pampas omdömen?

Rekommendera Poster

Tänkte köpa en båt hos Ros Marin i Pampas, någon som har erfarhet att göra affärer med dom?

Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte båt av dem i höstas. Mycket trevliga och hjälpsamma. Har fått mycket hjälp och stöd efter köpet med problem som inte var deras ansvar eller fel. Fick problem med skada på båten hos annat båtvarv dit båten leverades. Sebastian på Ros Marin var en klippa och stort stöd som svarade på mina frågor både på kväll och helg. Köper gärna båt av Ros Marin igen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller absolut inte med att  Ros-Marin är bra. Har själv köpt en båt hos dom och när det blev problem med båten tog dom inte sitt ansvar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad var det för problem som du fick eller upptäckte? Alltid bra att skriva det istället för att bara säga att dom inte är bra att ha att göra med..

Jag säljer jaktvapen och det händer nån gång ibland att kunder kommer in i butiken och klagar på att deras begagnade ruger studsare inte håller 3 år efter köp och utan service. Då blir det direkt smutskastning på diverse forum om man har otur...Tur ia att majoriteten av kunderna är bra att ha och göra med.

Säger inte att duär sån, men ska man ge ris så ska det finnas en förklaring eller ännu hellre båda parters version, vilket man sällan hör..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ogillar firman Ros Marin

Har både sålt och köpt via dom.

När det gäller att sälja via dom så tar det otroligt lång tid innan pengar utbetalas jag och andra har blivit drabbade, vid hot om polis anmälan betalades pengarna ut.

När det gäller köp så var det ingen ordning och reda utan man fick tjata för att båten skulle vara komplett med alla handlingar,nycklar och utrustning, men efter mycket tjat så fick jag det jag saknade.

Men är man inte intresserad av nycklar, servicebok, och övrig dokumentation på sin nya båt så är det nog inget problem att handla och sälja via ros marin.

Aldrig mer affären med denna firma!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Klassiskt typiskt, kommentarer ang firmor kommer ofta från medlemmar med sina första inlägg.........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut mitt första inlägg och kanske mitt sista, men detta är min erfarenhet av den aktuella firman och tycker det är bra att andra får kännedom om detta, önskar med facit i hand att jag hade fått denna info innan.

Klassikt lätt o sälja o förmedla men bry sig föga när papper är skrivna!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi har väl varit nya och skrivit våra första inlägg vi med eller....... wink .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Skitsnack så det dånar om det. Vad vi läsare inte vet och aldrig någonsin kommer att få veta är om du stött på ägarens dotter men fått avslag eller om du tycker att ägaren har för häftig årsinkomst. Kanske är du svartsjuk, avundsjuk eller bara åksjuk... Du vill färga andras åsikt med din och det känns inte OK, tyvärr.

Du kan ha din alldeles egna agenda och det är inte schysst att servera den här!

post-10024382-1394237677,124_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kanske är ihop med dottern?vad vet jag eller kanske känner ägaren?

om inte kanske du ska investera lite tid och pengar och köpa en båt där.

Dela gärna med dig av erfarenheten till oss andra så vi kan skriva skitsnack!!

Inte ok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst MaxSchmeling

Ja där sänkte du dig själv och din trovärdighet. Fast innan du sjönk gick du på en mina och därefter gled du sakta ner från ytan till ett mörker där du kanske hör hemma. Du tar mitt argument precis på det sättet som du skall göra om du inte är seriös och det var ju precis vad jag misstänkte. Efter dina rader lägger jag större tilltro till Ros marina än till din uppfattning om firman.

Man kan välja att vara kritisk på många sätt. Hade du varit seriös hade du återgett ett händelseförlopp men det valde du bort för det var viktigare för dig att servera skitsnack om ett företag som tydligen flera har god erfarenhet av. Av din attityd att döma så är nog Ros Marina glada över att de slipper ha dig som kund.

Det är lustigt att konstatera att ditt forumintresse vaknade först då du insåg att du kunde göra skit för firman. Vilket sammanträffande...

Och nej; jag köper det inte!

post-10024382-1394237677,1608_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Det är rätt speciellt att som första inlägg hoppa in och kritisera eller försvara en firma och det är relativ vanligt vilket säger en hel del om att några av dessa personer har mer i ryggsäcken än att bara lämna sin syn på firman.

OBS att jag inte tagit ställning ang om inläggen är för eller mot....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad kändes oklart med nedan beskrivning?

När det gäller att sälja via dom så tar det otroligt lång tid innan pengar utbetalas jag och andra har blivit drabbade, vid hot om polis anmälan betalades pengarna ut.

När det gäller köp så var det ingen ordning och reda utan man fick tjata för att båten skulle vara komplett med alla handlingar,nycklar och utrustning, men efter mycket tjat så fick jag det jag saknade.

Men är man inte intresserad av nycklar, servicebok, och övrig dokumentation på sin nya båt så är det nog inget problem att handla och sälja via ros marin.

I övrigt helt ok var ditt förtroende hamnar, hade en erfarenhet att dela

Synd bara att det blev min första för det verkar vara det viktiga på detta forum. Har du själv någon erfarenhet av denna firma som är positiva?

I denna tråd har det varit både ris o ros, vad är din erfarenhet förutom o tycka o tänka?

Berätta!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ärligt sagt så tycker jag inte det är konstigt att göra sitt första inlägg i en fråga som engagerar en. Om frågan dök upp om någon firma som uppförde sig jättebra/jätteusel mot mig så skulle jag också skriva om det.

Min egen generella erfarenhet är att på en och samma firma kan man stötta både på bra folk och skitstövlar, så det är väl inte konstigt att olika personer har olika erfarenheter från en och samma marina. Det är bara att acceptera/respektera att det beskrivs olika erfarenheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...