wagberg 0 Postad 5 April , 2012 Jag har en DC med VP Drev. Varför är den konstruerad så att oljestickan ligger under vattenytan...Det går ju alltså då inte att kontrollera oljan i drevet när båten ligger i? Varför? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 5 April , 2012 För att så är det på alla drev ! Efter kontroll kan bara göras med båten på land . På vp drev kan man fuska , 4-5 polare ståendes i fören och lungt vatten , då kan du kanske lätta på stickan ! :-). ..men, varför måste du kolla oljan ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 6 April , 2012 Har VP en oljesticka för drevet, vart sticker du den? Min Mercruiser har en behållare med drevolja i motorrummet, och mig veterligen så visas nivån där om den ligger i vattnet eller på land? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 April , 2012 Vp ..överst på drevet ! Om du kan tänka dig högsta punkten på ett drev . Va det gäller Mercruiser så är tanken att skapa ett övertryck ner till drevet , läcker det drevolja så ska behållaren se till att fylla på ..enkelt beskrivet ! (förutsatt att piggen mot kulan är hel och funktionen isig är utan buggar ) om man tror att alla svar sitter i behållaren så lurar man sig själv ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 6 April , 2012 Men så är det ju inte på alla drev... men jag tror du kom på det nu ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 6 April , 2012 I princip blir det ju samma funktion som en oljesticka! Du ser om det minskar, eller hur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser