cale 0 Postad 4 April , 2012 Hej Jag har en 41:a från 2005 som har gått 350 timmar och under förra säsongen så gick allt perfekt men när jag tog upp den i höstas så upptäckte jag att all glykol runnit ut ifrån expansoinskärlet. Jag har inte haft något problem med kylningen överhuvudtaget! Nu när jag under vintern fyllt på glykol så har det läckt ut under motorn och när jag torkar upp allt och kollar så är det glykolvatten vid skvallerhålet på cirkulationspumpen! Är det någon som har någon idé på vad som kan ha hänt??? Tack på förhand/johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 April , 2012 Läcker det i cirkulationspumpens skvallerhål så är tätningen sönder/sliten, bara att byta pump för renovera är det väl ingen som gör längre. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cale 0 Postad 5 April , 2012 Misstänkte det. Är det någon som vet om det är bökigt alt någon som i Stockholms trakten är duktigt och inte tar hutlöst betalt och som har tid att fixa detta? Tack för svaret/ johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacklight 0 Postad 7 April , 2012 Jag bytte min pump mot en utbytespump och gjorde det skälv kalaset gick på 5500kr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cale 0 Postad 7 April , 2012 Vart det bökigt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
blacklight 0 Postad 9 April , 2012 Jag tyckte det var rätt krabbigt! För packningarna sitter så sjukt dumt till plus att min båt är rätt trång.. Men allt går ju! Tur man blev sponsrad med glykolen, går åt en del!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser