Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
sea-ray_230

Försäkringar och sjöfyllerilag

Rekommendera Poster

Sen kan man fundera på , om nu premien är högre på vissa riskgrupper så är ju acceptansen även där efter hos försäkringsbolagen ! Man betalar ju för en viss funktion! Krökar man inte när man har en liten långsamtgående båt så är man inte solidarisk med gruppen :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din förmåga att tänka logiskt är.... hmmm.... intressant.

Jag tror och hoppas att försäkringsbolagens premiesättare bara vill höja intäkterna och inte, seriöst, för samma resonemang som du.

Du skriver att eftersom alkoholkonsumtionen hos en grupp försäkringstagare minskar,  förhoppningsvis minskar då kostnaderna för skador hos bolagen, så skall en helt annan grupp försäkringstagare få ökade premier?

Hade du skrivit att du tycker att det är rätt att försäkringsbolagen sänker premien för berörd grupp hade jag kunnat ha respekt för din intellektuella förmåga men nu framstår du, för mig, som direkt korkad.

Jämför med hemförsäkringen där vattenskador är en väldigt stor kostnad för försäkringsbolagen.
Vi föreställer oss att det införs en lag som förbjuder villaägare från att själva renovera sina badrum vilket i teorin borde minska risken för felaktiga badrum som medför kostnader för försäkringsbolagen.
Tycker du då att det är rätt att hemförsäkringspremien för hyresgäster skall öka? Jag menar eftersom dessa inte skulle beröras av just den lagen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...