Gå till innehåll
fredag 15 november 2024
mountainman

Crescent 53 dc (Förarstol köpes)

Rekommendera Poster

Köpte i dagarna en crescent 53 dc som är i behov av lite renovering. Någon som har några bilder på hur det kan se ut i båten? Skulle behöva lite tips om var man kan köpa förarstol samt passagerar stol till rimligt pris, e det någon här som har något liggandes. MvH Daniel i Göteborg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Har du lyckats komma någonvart med din renovering? Jag håller på att köpa en likadan båt. Trivs du med båten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Jag har en Nora 17 det verkar vara i stort sett samma skrov som din 535:a.....

kika in på min sjöbod sen fotoalbum där kanske du kan få några tips...!

Håll tillgodo!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej !

Är spekulant på en Crescent 53 DC med Mariner 90 hk motor -99. Det enda oskönhetsdetaljen är en spricka som uppkommit på ovansidan av akterspegeln som är längsgående, Jag undrar hur båten känns i sjön, planegenskaper etc . Hör gärna av dig , så kanske vi kan bilda en crescent 53 DC klubb......

/ MvH  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej på er!

Får ju erkänna att det va ett tag sedan man va här inne....

Det har ju gått ca ett och ett halvt år sedan inköpet gjordes.

Båten har restareras i skrovet med glassfiberduk och spackel, motor(johnson 70 hk) har inköpts och monterats, länspump att installerats och gps finns nu även(bärbar variant), båten har målats delvis.

För tillfället arbetas det med att täta den otäta tanken(skall plugas och inte användas). Förarstolar håller på att monteras(nya truckstolar, med egenkonstruktion på gångjärn, för att komma in i ruffen) Ett baksäte är också under konstruktion, gjord i fyrkantsrör och marin plywood), fast oljetank skall monteras i baksätet samt fäste för bärbar tank.

Skall försöka ta lite bilder i dagarna om det är någon som vill se.

På återseende

Daniel Bergman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...