Kiara 3 Postad 3 April , 2012 Hej på er alla..... Jag måste kolla om det är någon som vet om det finns någon smal givare för mätning i septitank, det jag är ute efter är något som är mindre än typ vdo hål...Hade nämligen tänkt sätta in Gobius mätare, dock så går inte det då tanken bara är 24 cm hög och har en svetsad kant för fastsättning som går 7 cm upp på gavlarna och längs med tanken så går typ bottenstockar upp 10 cm på tanken...Och jag har ingen lust att ta loss den igen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hasse_O 28 Postad 3 April , 2012 Förstår inte riktigt problemet, Det borde gå att sätat gobius-givare på i princip alla tankar och material, bara ytan är slät någonstans på både ut och insida. Svindyr däremot, kan jag tycka att den är! En invändig givare i en septitank möter andra problem, med allt det som är inne i tanken, tex dyng-papper mm som kan klegga igen eller lägga sig på givaren......och i princip seda hopplös att få ren igen. Senast ändrad av Hasse_O | 03 april 2012 | 22:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 3 April , 2012 Hej igen..... Gobius mätaren skulle fungera perfekt, dock så ska den sitta minst 7 cm från kant i över och under sida och har man då en tank med en svetsad fästprofil på 7 cms höjd på den enda sida som man kan komma åt så funkar det tyvärr inte... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 4 April , 2012 Behöver man sätta dit alla givarna? Eller spelar det nån roll om man sätter dem lite trängre, med den understa på mitten tex? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ippon 0 Postad 4 April , 2012 Ultraljudsmätare i septitank tycker jag är bästa alternativet efter att provat fler kända fab.av flotörtyp.Lätt att mont. ej dyrare än vanliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaManiac 37 Postad 4 April , 2012 Instämmer! Har en mätare med ultraljudsgivare som jag är nöjd med. Tanken är grund och vid, vilket kräver bra mätprecision, men det funkar, som sagt. Mvh/Sea Maniac Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 April , 2012 Var köper du någonstans då? där jag har kollat är priset minst dubbelt så högt som vanliga mätare? Jag skall ha till vattentank. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ippon 0 Postad 4 April , 2012 Köpte 2008 av Recom AB.Dom säljer ej längre Philippi (givare och instrument) utan hänvisar till Ital Nordic. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser