Gå till innehåll
fredag 20 december 2024
SebIs

Att dra en Flipper 700 med Volvo V70

Rekommendera Poster

Helt rätt trots att jag själv kör DSG låda och vill inte någongång ha manuell låda igen. Det är bara att titta på hur många verkstäder det finns i Sverige som lagar växellådor. Inte många om ens någon. Däremot finns det en hel del som renoverar automatlådor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780

Javisst är det skillnad låda från låda men ursprungsinlägget klankade ner samtliga automatlådor och jag svarade därefter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Seriöst.... Vi kan alltså se hur bra automalådorna är generellt genom att se hur många verkstäder för automatlådor det finns i Sverige??wink

Det torde nog vara så att verkstäder för växellådor reparerar både automat och manuell i dom flesta fall.... Argumentera gärna men helst vettigt....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur knepigt det än kan låta så har jag sett flera verkstäder för automatlådor än vanliga.

www.bjornesautomatlador.se är där jag servar min. Ja, jag låter serva lådan regelbundet (det ingår inte i vanliga serviceprogrammet) och den håller trots mina försöka att ta död på den genom att dra upp och ner och omkring på ett 2,5t släp. Tur eller resultatet av service, vem vet??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...