Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
richard021

gasreglage trasigt?

Rekommendera Poster

Har en mercury 80 hk  årgång runt -79 kanske?

Köpte den som objekt så vet inte hur den funkade riktigt innan.

Jag får i friläget nu när jag kopplat in reglaget, backen hoppar i men tycket det bara finns ett läge på gasen när backen är i sen går det även att dra spaken längre utan att det händer något.

Frammåt så läggs växlen i men kan bara gasa genom att gasa med den lilla frilägesgasen brevid det stora gasreglaget. Man ska väll kunna lägga i växeln och gasa med det stora reglaget och har frilägesgasen nere helt??

Skruvarna måste jag borra bort i reglaget pga att dem sitter fast. därför frågar jag innan jag skruvar/ kapar:P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har du provat att ta bort gas-växel anslutningarna från motorn o sett om dom rör sej när du använder reglaget.Inte så svårt att koppla bort...Kanske kärvar...Smörjas...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog bort allt igår kväll. Nere vid motorn var det felinställt Så där är det rätt nu och glider Ganska lätt. Men det är jänginställning uppe vid reglaget Också, hur vet man hur man ska ställa det? Man måste väll öppna hela reglaget för att ändra Inställningen på vajjern? Tipps tack :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du inte skiftat kablarna? justera kablarna går ju vid Motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har tagit lite bilder:

Ska ställa in gasreglaget men går sådär :P

Känns som jag fått in rätt inställning på frammåt och back vid motorn, för om jag lägger i back och frammåt manuellt vid motorn så flyter det på ganska bra.

Men ska jag annvända gasreglaget får jag inte i backen. helt stopp går inte ens att dra reglaget bakåt -Tips? På bild 1 och 2 så ska den där piggen som är utmärkt med en pil sitta in i det urgröpta som är på bild nr 2. men på bild nr 2 så ser man att det är lite sletet kan det bidra till något inte glider i rätt ?

Problem 2:

hur fungerar det som jag biofgar på dem 2 andra bilderna? stoppklacken löper vidare från den röda stoppskruven?

Senast ändrad av richard021 | 07 april 2012 | 13:37

post-10021215-1394237001,627_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...