uffefluff 0 Postad 1 April , 2012 Hej! Jag har köpt en sea ray 21 dc och ska köra hem den(45mil),problemet är att kärran är en 1250kg och lastar 890 kg.Har funderat på att ta allt på biltrailer,men hur mycket väger båten?Man vill ju vara någorlunda laglig när man kör.Min bil tar 2560kg på be kort. MVH Uffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aqualung1972 0 Postad 1 April , 2012 skulle gissa att båten väger 1,1-1,2.. kanske... åker du så kolla lagren på vagnen så att dom inte blir för varma och är smorda...tror gör man på söndagar i kyrkan mellan 2-4, men min gissning är att om kärran är i gott skick så funkar det nog..lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 1 April , 2012 Searay 21 dc lite flummig benämning finns ju några att välja på. Gå in på searay.com där kan du välja även gamla modeller o få fram ursprungskatalogen med all data. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
aqualung1972 0 Postad 1 April , 2012 som d.o, men tänk isåfall att du får med motorvikten skiljer ca 200 kg på in o utbord. det specas i regel bara skrovvikten mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uffefluff 0 Postad 1 April , 2012 Tack för alla svar,lyckades få tag i en vikt på båten.Enligt bilden så är båten en 20 cuddy cabin -88 med en vikt på 2,315 lbs. MVH Uffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser