id96lola 0 Postad 31 Mars , 2012 Hej, Jag tänker fixa en genomförning i skrovet till den manuella länspumpen i min Becker 27:a. I dag måste man hänga utloppslangen över relingen om man behöver pumpa läns. Är det någon Becker 27 ägare som kan ge mig ett tips på var dom har sin genomförning ut från länspumpen på sin båt? Själva pumpen sitter i främre stuvfacket i sittbrunnen. Jag tänkte att jag kunde få ett tips innan jag sätter borren i skrovet. En annan fråga: när jag väl har gort en genomförning i skrovet, kan jag då koppla både den manuella och en ny elpump till samma genomförning via en T-koppling eller är det en dålig idé? Behöver man backventiler på ett sådant arrangemang? Mvh L-O Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 31 Mars , 2012 Genomföringen ska utmynna över vattenytan på alla bogar och med full last. Går det inte att använda självlänsens utlopp? Membranpumpar har redan backventiler så de ska klara att sitta på samma hål. Men lita annars inte på backventiler för små tryck. De är osäkra när det lätt hamnar skräp emellan så de småläcker. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser