Gå till innehåll
söndag 09 mars 2025
Westfjord26

Läckage vid tankgivare

Rekommendera Poster

Har upptäckt att jag har ett läckage vid min tankgivare på dieseltanken, det är en VDO typ vippmätare med en hästsko som sitter på insidan av tanken, jag skulle behöva en packningssats dels till själva givaren och dem som sitter vid skruvarna men kan inte hitta detta nånstans, någon som ver var man kan få tag på detta? borde ju kunna köpas utan att man köper en ny givare då dessa ingår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det finns packningsmaterial i gummi,som tål bensin och diesel, att köpa på ark (bl a på Swedol). Rita av konturerna och skruvhålen med en kulspetspenna. Klipp ut med sax och håltång. Jag har gjort nya packningar till både givare och inspektionslucka, funkar klockrent. /Oscar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är förmodligen en betydligt äldre modell jag har, jag har ingen överfläns utan den sitter fast på själva armaturen med vippan....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var inte ute efter att göra packningar själv som jag skrev i mitt inlägg, men som sista utväg får det väl bli en sväng förbi swedol...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Strålande! nu är vi nära, kollar upp detta, slår en signal på måndag till företaget i första länken du skickade!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hoppas det löser sig!

Du kan säkert köpa dem via någon av KG Knutssons återförsäljare om Du vill handla inomskärs...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hittade en på KH-Motorsport, så nu blir det att fixa detta också innan sjösättning, bara se till så att man klurar ut vilket som är den långa skruven av de 5 så man inte tappar ner hästskon i tankenwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är såpass skillnad på dem så det blir nog inget problem. Gänga inte in den långa skruven för långt i hästskon för då får Du inte ned hästskon i tanken alls.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...