roblon 0 Postad 26 December , 2004 tömde mitt 280 drev idag. Är det vatten i oljan? om det är det hu gör jag för att fixa det. mvh//roblon Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 27 December , 2004 ingen som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 504 Postad 27 December , 2004 Ser ut som vatten i oljan. Kolla packningarna runt påfyllningsskruvar och nivåskruv. Om inga fel upptäcks där - lämna till verkstad! Kanske kan man fixa själv men det kan inte jag. Lycka till! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HenrikGbg 9 Postad 31 December , 2004 Visst är det vatten i oljan, och det finns fyra ställen den kan komma in. Vanligast är propelleraxelns packning och sen påfyllningspluggens o-ring och avtappningens o-ring och sist drivaxelns packning (den som sitter inuti drevet ) Du bör absolut INTE köra med detta felet, set kan orsaka att drevet skär totalt, och det vill du nog inte? Det blir väldigt dyrt då. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Apollo11 0 Postad 1 Januari , 2005 Troligtvis vatten i oljan för oljan är inte OK! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
roblon 0 Postad 1 Januari , 2005 hej tackar för svar. har lämnat in drevet för provtryckning på lidingö marin. antagligen är det bara en torkad packning jag hittade. Det hade inte komit in så mycket olja, den hade fortfarande oljig konsistens. hoppas att jag får ett possetivt resultat av marinan. annars så e det bara att byta allt. lika bra att göra det, :-? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser