ian_cormac 0 Postad 30 Mars , 2012 Hej! jag funderar på att köpa en aluminiumbåt 5-6m. Jag har kollat bl.a. på båtsman (http://www.batsman.se/). Här på forumet verkar båtsman inte nämnas tillsammans med de andra märkena som arronet, alukin, hape etc. Finns det någon som har erfarenhet av eller åsikter om båtsman? Tacksam för alla tips Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jingo 6 Postad 1 April , 2012 Hej! Jag kollade på Allt för sjön på båtsman-båtarna och pratade med ägaren. Han försöker komma in på hantverkarmarknaden och bygga efter kundernas behov. Båten i montern tillhörde sjöräddningen och var spartansk in absurdum. Han utgår från skroven och bygger inredning utifrån ök med kunden. Akterhytt, HT, styrpulpet m.m. dom skulle godkänna in en större motor för att få fart i båten när överbyggnaderna blir för tunga. Ingen båt blir väl den andra lik. Båtarna byggs i norrland någonstans (var det Umeå?) men jag har för mig att han skulle skeppa ner någon båt till återförsäljare i Stockholm. Man skulle ju vilja provköra även om Båtsman själv sa att den går utmärkt i krabb sjö. Det här innebär att jag inte riktigt får en känsla av om det är dyrt/ billigt eller vad. Med 5mm i botten och de råaste svetsfogarna som skådats är det i alla fall tydligt att kusthantverkare är en målgrupp. /Jingo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ian_cormac 0 Postad 1 April , 2012 tack för långt och utförligt svar. Ja de verkar ganska smidiga, han kunde göra en modell smalare än standard för att passa min båtplats. Det är en fördel när de görs när man beställt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst jonten Postad 1 April , 2012 hej ian_cormac. jobbar du på/med båtsman? mvh //jonten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 2 April , 2012 Aha gör den smalare och gör ni med CE märkningen då det blir helt nya värden. Och sen undra jag hur ni kan godkänna fönsterglas istället för härdad glas som är kraven. Senast jag sag en hyttbåt av er var nästan alla fönstrar spruckit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ian_cormac 0 Postad 2 April , 2012 nej jag jobbar INTE med båtsman, jag har kollat på deras båtar eftersom jag vill köpa en aluminiumbåt. Det där med fönsterglas låter inte så bra. Jag vill bara bilda mig en uppfattnng om deras kvalitet jämfört med andra märken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser