mr_wilson 0 Postad 29 Mars , 2012 Vet någon här vart man kan vända sig om man vill klä in en fänder (läs fänderskyddet) och få ett eget tryck på det? Tänkte ha min dotters namn... =) Passar även på att fråga vilken storlek av fänder jag behöver köpa och hur många som är rimligt att ha (typ 4?) för en Bayliner 285 (är inte intresserad av Biltemas prylar hur bra de än är FYI) //Mille Senast ändrad av mr_wilson | 29 mars 2012 | 17:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Mars , 2012 Vilken utmärkt företagsidé! Det finns ju dom som står på båtmässorna och broderar namn på kepsar - de skulle säkert tjäna massor på att utöka till fenderskydd. Just fendert är något jag köper på Biltema - har inte märkt att de är sämre än andra och de har bra pris. Köper också fenderskydd där, dom är bra men tappar färg ganska fort men då vänder man på dom bara. Man bör ha 6 fendrar minst och gärna lite större än man tror. På bilden ser du en båt som har en kulfendert i fram också. Det är en mycket bra fendert att ha när man har så invängd för som din båt har. Försöker ta med filden på nästa inlägg. blir utkastad varje gång jag försöker Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 29 Mars , 2012 http://www.google.se/imgres?start=162&hl=sv&client=firefox-a&hs=INd&sa=X&rls=org.mozilla:sv-SE:official&biw=1366&bih=618&tbm=isch&prmd=imvns&tbnid=nOTGmyCWjhz19M:&imgrefurl=http://www.rightboat.com/Bayliner-285/boat-12187830/&docid=YScy9p3kQU6OeM&imgurl=http://yacht-photos.rightboat.com/boat-images/12187830/bayliner-285-ab68da.jpg&w=400&h=300&ei=EIR0T_C3JorO4QTN-omGDg&zoom=1&iact=hc&vpx=711&vpy=81&dur=429&hovh=194&hovw=259&tx=166&ty=118&sig=103136916492832339894&page=8&tbnh=138&tbnw=184&ndsp=24&ved=1t:429,r:9,s:162 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 29 Mars , 2012 Fenderskydd, jag använder byxbenen från jeans. Tshirt går oxå bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mr_wilson 0 Postad 29 Mars , 2012 OK så en kula och 3 vanliga typ? Keep the posts coming =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 30 Mars , 2012 Nja en kula och 6 vanliga såklart så du kan ha en båtgranne mot din båt också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 30 Mars , 2012 På varje sida. Som Cia skrev skall fendrarna va lite större än man tror. Jag bruka säga att man skall ta en fender som man tycker är för stor - sen går man upp en storlek. När jag läste rubriken kom jag att tänka på en av mina fendrar. När jag dessutom såg att du ville ha dotterns namn på fenderskyddet knep det till i Hjärtat. Sista året jag hade en båt på land en hel vinter var 2006/07. Tillhör de båtägare som blir allt latare med åren . Vi har ju haft en blåsig vinter och jag har den sämsta platsen i hamnen ur vind och vädersynpunkt. Däremot ur seglingsynpunkt är det den bästa. Kan segla ut och in utan något som helt problem, oavsett vindriktning. När jag var ute på årets första tur och skulle ta upp fendrarna fick jag se att en av mina fendrar spruckit i hela sin längd. Den hade pressats mellan ybomen och skrovsidan med ett oerhört TRYCK i de orkanvindar som rått vid något tillfälle. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 30 Mars , 2012 Rena fendrar är utmärkt, men med dom där fenderskydden så blir det inte bra, det samlas damm och annan skit i dom så att det blir rena sandpappret av dom, obra! Mvh.Perra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser