barco 0 Postad 29 Mars , 2012 Funderar på att montera en fast trebladig propeller på min Nord 80, inser att det kommer begränsa seglingen en del men känner att det är värt det när den väl behövs. Är det någon som vet vilken typ/stigning osv som funkar. Har en två cylindrig MD7a ( tror jag) med ett s100drev. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 187 Postad 29 Mars , 2012 Du måste ta bort tror jag för att du ska få ett bra svar. Du måste veta motor, drevtyp och båttyp. Sedan kan du ringa en firma som säljer propellrar, de kan svara på detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
barco 0 Postad 29 Mars , 2012 I stand corrected! Det Är en md7 med ett s100drev. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 29 Mars , 2012 Då har du gjort pkt 1 och pkt 2 i Peter_K:s inlägg. Då återstår bara pkt 3 då du ringer till Propellerservice eller Rodahl eller nån annan firma som är bra på att beräkna en propeller för just din båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
barco 0 Postad 2 April , 2012 Tack för namnen! Då vet jag vart jag kan vända mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser