DanielLarsson 0 Postad 28 Mars , 2012 Den trötta, sönderrostade md3;an har fått ny ägare och en renoverad VP 2003T väntar på att installeras tillsammans med en centaflexkoppling i skärelejan. ÄNTLIGEN!!!! Har ganska bra på fötterna men tar gärna emot tips och erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guzzlon 18 Postad 29 Mars , 2012 Jag satte in en centaflex när jag byggde om båten ifjol, jag är skitnöjd med den. Lycka till med bytet. / Andreas Senast ändrad av guzzlon | 29 mars 2012 | 21:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 30 Mars , 2012 Jag skulle ha passat på att byta propelleraxellager och satt in en PSS axeltätning när jag ändå höll på, då är hela drivlinan i perfekt skick. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielLarsson 0 Postad 31 Mars , 2012 Tack för tipsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Paliswe 3 Postad 31 Mars , 2012 Byter man axeltätning bör man se över axellagringen också, kostar inte så många kronor extra. En ny propeller gör också mycket till då nya propellrar är mycket mer effektiva än 30-40 år gamla. (Katten på råttan, råttan på repet.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser