Gå till innehåll
söndag 02 februari 2025
Suckan

Hur få bort den gamla genomskrovsgivaren?

Rekommendera Poster

Eftersom tjuvarna tyckte det var en bra idé att klippa av givarkabeln när dom snodde displayen, blir jag tvungen att skaffa både ny display och givare. Frågan är hur jag ska få bort den gamla genomskrovsgivaren. Den är integrerad med den gängade cylindern och mutterbrickan i plast som håller hela härligheten på plats på insidan av båten är åtdragen i sikaflex. Den sitter m a o som berget... angry

Jag har provat alla möjliga verktyg för att vrida loss den, med enda resultatet att en av greppen i muttern knäckts. Någon som har en bra idé om hur jag ska få bort skiten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

När jag bytte min som inte skulle sparas så tog jag en stor borr och körde igenom några gånger, sen var det bara att knäcka det sista med tång!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag inte hur genomföringen ser ut eller vad det var för pryl, men är man byter en vanlig genomförig brukar jag ta vinkelslipen och slipa bort flänsen på utsidan.

Är det en plastmutter kan du väl annars ta ett stämjärn och dela muttern i tre eller fyra bitar. Det hela är väl skrot i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra, tack! yes

Det blir borrmaskin och stämjärn i nästa sväng till båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...