Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
drvegaz

Volvo Penta 700

Rekommendera Poster

Hej!

Tänkte kolla om det är någon som har tillgång till en manual, sprängskiss eller liknande till volvo penta 700. Har problem med hur elen ska kopplas bland annat. Får inga gnistor fram till stiften. Har ström fram till att kablarna försvinner upp under svänghjulet, sen ör det 0 när de kommer tillbaka. Kan inte så mycket om detta men lär mig gärna, så jag känner att en servicebok eller likanande kan vara något för mig. Jag betalar gärna en slant om det skulle behövas. 

/Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag har reservdelskatalog som pdf med sprängskisser till VP 550, det enda som skiljer mot VP 700 är avgasröret och förgasarna. Hela filen är för stor att maila men om du mailar mig din mailadress genom MG så kan jag skicka sprängskisserna som gäller elen. Har du ytterligare frågor så kan du maila dom så kan jag kolla på min motor som står i garaget för tillfället.

/Robin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack Robin!

Jag fick tillslut tag på en manual till VP700. Mailade Volvo Penta som hänvisade mig till Göta Marinservice i Alingsås. De skickade en till mig för 300kr.

Jag har inte gett mig an projektet ännu men det blir i nästa vecka så det kan hända att jag hör av mig mera.

ps. Trodde man skulle få ett mail om någon svarade på ens tråd, där av det sena svaret.

/Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mattias,

Jag har en Volvo Penta 550 och samma problem. Löste du det?

c

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Tyvärr så gjorde jag inte det. Jag lämnade bort den till en kompis som kan mycket om motorer och el. Perfekt tänkte jag för han brukar lösa det mesta. Men tyvärr löste inte han det heller. Nu har jag inte motorn kvar längre. Du får gärna hojta till om du löser det. Alltid intressant att få reda på vad felet kunde varit.

Lycka till ändå!

MVH

Mattias

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...