Gå till innehåll
onsdag 12 mars 2025
Henkee

Gångtimmar Suzuki DF90

Rekommendera Poster

Hej. Varit och kollat på en båt med en Suzuki df90 från 2007 Den har bara gått 22 timmar vilket jag tycker låter väldigt lite. Motorn ser onekligen mycket fräsch och fin ut. Jag har även kollat på loggen från motorn och där står det ju 22 timmar och den har ingen larmhistorik. Vet nån om det går att nollställa eller fippla med gångtimmarna tex om man byter ut nån betydande del av motorn?? Mvh Henke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Service ärväl utförd varje år ! Borde finnas papper påt! Om inte ,så bör du nog titta på någon annan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kommer det sig att motorn gått så lite på 5 säsonger frågar du dig säkert!? Med all rätt. Finns det någon förklaring? Sjukdom eller annat? Låt magkänslan styra och kolla in annat om det känns fuffens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det känns inte som nått fuffens och den är till försäljning via handlare. Däremot ha dom inga papper på gjorda servicar. Att den kan gå lite kan jag köpa jag har släktingar som har fina båtar som knappt går en timme per Säsong. Men det hade varit tryggare om det det gick att bekräfta att motorn verkligen gått 22 timmar tex via loggen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

köpte själv en -06 DF140 oktober 2010 som hade gått 32tim ligger på 60tim idag
ägaren innan drev hotell så det blev inte många motortimmar när det var högsäsong för hotellet
den saknade s-bok men hade papper från service där man kunde se all data
sen hade jag med mig min motorinterface och Lowrance LMF-400 Multifunktions Instrument kunde se exakta gångtimmar
servicen kan man ju nolla det är inga problem men att ändra på gångtimmar är nog svårare för en vanlig svensson

s-boken skulle jag vilja ha bara för att kunna fylla i själv
men det går lika bra att skriva upp när man gör service
det är ju så enkelt så man behöver inte lämna in

Senast ändrad av 2HOT4U | 25 mars 2012 | 21:05

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Företaget verkar seriöst, dom säljer både båtar samt service av motorer. Dom har således ett rykte att uppehålla. Men det hade varit tryggare om det det gick att bekräfta att motorn verkligen gått 22 timmar. Bifogar en bild på motorn som jag tog..

post-10009535-1394236985,6188_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bilden säger absolut ingenting
fota igen efter 10-15år så ser det likadant ut

kan va en som mig som har ägt
kör inte om det inte är 20 o sol

om du vill känna dig säker så kan du bara traila den till en auktoriserad suzuki verkstad
så kan dom koppla in datorn och du kan få all info på papper
då ser du timmar och hur mkt dom har kört på varje varv

lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var det pappret jag fick utskrivet. Det visade antal timmar, historik m.m, allt såg bra ut. men det är just det jag är orolig för om det går att fiffla med.. Mvh Henke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror inte att det går fiffla med gångtimmar.

Är motorn 07 så är den såld 08 och har inte gått mer än 3 år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Enda sättet jag kan komma på att vara 100% säker på att inte bli blåst är att köpa en helt ny motor, ouppackad i kartong direkt från fabriken.

Om alla papper är OK och handlar är stabil så köp den och se till och få 3 mån. garanti.

Lycka till

/B

Senast ändrad av Bosse | 27 mars 2012 | 17:31

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för snabba svar! Motorn köpt.. Jag har ju enligt konsumentköplagen 3 års reklamationsrätt. Alla papper ser bra ut och handlaren reko. Service är gjord på den och efter säsongen så lämnar jag in den hos annan marinservice, skulle det vara något vajsing så kan jag ta de då. Men jag litar på säljaren. Är troligen lite över nojjig.. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjaa, det är är ju trots allt mycket pengar inblandat så lite övernojjig kan nog vara på sin plats.Särskilt som man läser om alla som blivit blåsta på sätt ett eller annat. Men samtidigt läser man ju mycket sällan om alla lyckade affärer som görs och dom är så många ggr. fler.

Ha skoj med din nya motor i sommar.

/B

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...