Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
iwar

tyst och stiltje?

Rekommendera Poster

Har ni alla stängt datorn under jul? Nordsjön kan det va nått för en magnum? Såg ni dokumentären om Näslund? Han reste visst genom Scotland Kan man få magnumen och segla själv, såsom Näslunds båt gjorde? Rep & gummiband på rorskulten. gott Nytt år på er Alla!

post-5262-1394234320,4225_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Råkade slå på TV'n och fann dokumentären av en händelse. Häftig!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Varan

Ja det var verkligen en tapper och modig grabb... skulle aldrig ge mig iväg över Atlanten i den farkosten... hellre min Triss Magnum...fast inte heller den. Kul i alla fall att man visar lite seglingsprogram på TV. Såg dokumentären om Shackelton expeditionen igår och den var häftig... God fortsättning på julen !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

God Jul alla seglare! Zippade också in på Näslunddokumentären.....såg en del. Ikväll 23.30 är det repris på TV2. Magnumen är ju 50% större (!!) så det är bara att börja utrusta...eller? SvenA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej men ändå, jag tänker på Nordsjön igen, med Scotland och Caledonial Canal med Loch Ness som mål vad tror ni det skulle gå på i tid och pengar? 3-4 dygn utan land borde man väl klara.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mina segel till Stortrissen borde de inte passa bra som stormsegel till magnumen?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det låter ju riktigt men de kostar förståss en del, jag tänkte nog närmast som ett alt.. till revning och så det att jag ju har Stortriss segel och knappast kan nyttja bägge båtarna samtidigt:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...