Gå till innehåll
torsdag 30 januari 2025
mr_wilson

Köpa Garmin 720 eller räcker det med 421

Rekommendera Poster

Så nu har jag införskattat mig en båt... blev en Bayliner 285 men dock utan Nav...

Jag har siktet inriktat på Garmin 720 men har även tittat på 421an...

Så för en orutinerad lirare som mig.. vad rekomenderas? 

MVH Mille 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Utan tvekan 720, jag började med en 620 för att kunna ha den i lastbilen när jag jobbade. Kom fort fram till att skärmen var för liten på sjön och bytte till en 720. Du kan aldrig ha för stor skärm, och touchskärmen är helt underbart enkel. Har ett Lowrance HDS-5x lod bredvid och det är bedydligt omständigare med knappar (dagens ilandsproblem). Visst kostar 720 3,5 ggr mer men du får enligt mig ett mer lättanvänt instrument och en mycket bättre upplösning på skärmen.

http://axmarin.se/webshop/submenu/elektronik/kategori/fyndhorna/submneufyndhorna/demo-enheter/produkt/garmin-gps-720-demo

Mvh Andréas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med seahunter till 100%, visst kostar en slant.. men du kommer ändå att bli chockad av vad det kostar att ha båt. Det kostar att ligga på toppwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart att du ska ha (minst) en sjutummare i en så stor båt! Garmin 720 är bra, likaså sjutummarna från Lowrance HDS-serie och Simrads NSS-serie. Får du för dig att slänga på en radar i framtiden funkar det bra med 720, det klarar inte 421.

Men den största fördelen är självklart den större skärmen, mycket lättare att läsa av och du kan dela skärmen i två och ha både en inzoomad kartbild och en för översikt.

Max Carlgren / Vi Båtägare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara hålla med om 720 men att du väljer med inybyggt ekolod och då heter den 720S

Senast ändrad av Havskatt | 22 mars 2012 | 21:36

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...