trekutter 0 Postad 19 Mars , 2012 öppnar en ny tråd för mitt iphone problem. Har tankat ner navigator programmet 88 sea med svenska sjökort från appstore till min iphone programmet funkar bra med ok kart bild osv. MEN ja får inte programmet att hitta GPS position med telefonens inbyggda gps motagare. programmet får endast position när den har kontakt med mobil nätet. vad gör jag? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Mars , 2012 Enligt manualen: Se din position För att aktivera GPS-mottagaren trycker du på hålkorset längst till vänster i den nedre menyn. Tänk på att det ibland kan ta lite tid innan telefonen hittar GPS-positionen. Har du tryckt på hålkorset? (Hårkors heter det väl ändå...?) Mvh Fred EDIT: Av någon anledning blir åäö förvanskade i inlägget när jag copy/paste:ade in texten trots att det ser bra ut i editorn...men jag tror det går att läsa ändå. Senast ändrad av Flintstone | 19 mars 2012 | 11:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maxcarlgren 0 Postad 19 Mars , 2012 Får du gps-position i andra program, t ex Google Maps? Så att du ser att positionen följer dig när du går omkring? För jag utgår fran att du är utomhus och har satellitkontakt! Du råkar inte ha stängt av Platstjänster under Inställningar - Platstjänster för just 88Sea? Annars är ju standardtipset att starta om telefonen. Eller radera programmet och installera det igen. Kan hjälpa mot de mest märkliga problem. Jag har kört i stort sett alla navigationsprogram för Iphone/Ipad och aldrig råkat ut för ditt problem! Max Carlgren, Vi Båtägare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
trekutter 0 Postad 19 Mars , 2012 Hej,var tydligen en bugg i programmet enligt support från 88sea vi får väl se om det löser sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Mars , 2012 Hehe...jobbig bugg på ett navigationsprogram... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killerloop 0 Postad 8 Maj , 2012 Någon som vet hur man lägger in koordinater i 88 sea? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser