Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
elfanomad

Knäppt tändstift & Teakrengöring

Rekommendera Poster

Hejsan.

Ville igentligen dela med mig av helgen bravader ute vid båten. Har äntligen börjat pillat med båten och ser fram emot helgerna framöver. Men måste dela med mig av mina upptäckter:-)

Vad sägs om det här tändstiftet? Jag tyckte motorn gick helt okej från tomgång upp till planing men sen har den strulat lite (tappat effekt). Inte konstigt med tanke på att jag kunde gänga ut tändstiftet för hand, satt alltså löst...

Sen upptäckte jag snappy produkterna för första gången. Wow, mirakelmedel får jag nästan kalla det. Ska nämnas att jag inte jobbar varken på båtfirma eller för snappy (bäst att säga det så man inte blir påhoppad) :-)

Just det, sen satte jag dit GFS10 flödesmätaren . Har inte kontrollerat att den fungerar men ska försöka få till det i helgen som kommer eller då skutan är i sjön.

Alle för denna gång, ville som sagt bara dela med mig lite...Någon annan som gjort något skoj i helgen med båtarna?

/Elfanomad

post-19763-1394236980,1132_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Uppdatering:

Eftersom ingen har svarat på mitt inlägg så forsätter jag med helgens fix. Tyvärr kunde jag bara ägna någon timme eller två vid båten idag, men han med att koppla in det sista med bränsleflödesmätaren och sen synca den med plottern. Så här blev det:

post-19763-1394236984,9602_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...