Marvic 0 Postad 18 Mars , 2012 Jag saknar ett fällbart teak bord till min motorbåt. Vet någon vem som kan fixa ett bord i (massiv) Teak? Jag har bifogat ett bild som exempel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 18 Mars , 2012 Kapar tråden lite. Det verkar som det blivit någotslags mode med synliga gångjärn, eller är det tillverkarna som sparar in lite arbetstid vid montering, någon med synpunkter? Till frågeställaren närmaste snickeri, eller någon kompis om du inte vill försöka själv, ganska enkelt jobb och en viss tillfredställelse att ha gjort själv. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 18 Mars , 2012 Finns även att köpa färdiga i olika dimensioner. När det gäller gångjärnen...troligen är det en smaksak. Med synliga gångjärn behöver man inte ha några reglar på undersidan som ska hålla upp klaffarna, vilket också gör att skivan blir mycket lättare att stuva undan. Personligen tycker jag att det är ganska snyggt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 18 Mars , 2012 Kolla på någon båttillbehörsfirma ex Seasea http://www.seasea.se/Inredning/Stolar_Stativ_Bord/Bord/BORDSSKIVA_TEAK_68X80CM_WING Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 18 Mars , 2012 Undvik gärna, om du kan, rena båtaffärer då de har hutlösa priser för allt som har med ädelträ att göra. Det bästa är som sagt, att höra med någon vän som kan eller göra det själv, eller så kan du ju alltid kika på Biltema deras teakbord har ju iallafall ett förnuftigt pris, http://www.biltema.se/sv/Bat/Teak/Ovrigt/Bordsskiva-250611/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marvic 0 Postad 19 Mars , 2012 Tack Kalle, Problemet är att bordet skall ha dimmensionerne 1000x750 när den är utfälld och dimmensionerne 500x750 när den är hopfälld. Jag tar en prat med en lokal snickeri. Tack så mycket Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 19 Mars , 2012 Även Biltema har gångjärnen på utsidan ser jag, dessutom ville TS ha ett massivt bord och BTs är ju fanerat. Att det skulle vara stabilare med gångjärn på översidan vill jag inte hålla med om, ett pianogångjärn i skarven mellan skivorna med många skruvar som man kan välja ordentlig längd på är det snyggaste och starkaste enligt min erfarenhet. Följde en man som byggde en stor båt allt var snyggt och bra ända till inredningen, utanpåliggande gångjärn öveallt i hela båten, förlåt men jag tycker att det ser så amatörmässigt ut. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 19 Mars , 2012 Vem har påstått att det är stabilare med gångjärn på ovansidan...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser