Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Ewsen

IPAD Fodral

Rekommendera Poster

Med tanke på att fler och fler använder IPAD på båten och dess GPS, så kanske vi kan samla lite tips och trix kring tillbehör av IPAD. Vad har ni köpt och har tipsa eller varna oss om.

Jag börjar.. Själv köpte jag ett vattentätt fodral från seadivers. Det var förvisso billigt, men kanske inte riktigt vad jag tänkt mig. Själv använder jag en IPAD2 och fodralet jag länkar till fungerar till både IPAD och IPAD2, men tyvärr behöver man lägga in distanser för IPAD2.

Här hittar ni det fordral jag köpte: http://www.seaprodivers.se/shop/vattentttfodral-till-ipad-ipad-p-696.html?gclid=CNKSu5qE8K4CFU9YmAodyWy4JA

Det som däremot var en besvikelse är att glaset är en gummifilm. Visst skyddar gummifilmen och man ser bra igenom den, men när man använder IPADen så blir touch känslan ganska dålig och att styra blir sådär. Jag kommer med all säkerhet ha kvar det här fodralet, men min dotter får ta det till sin IPAD2 när hon ligger i kojen och kollar film. Själv behöver jag ett nytt.

Har ni provat några vattentäta fodral som ni kan rekommendera, varna för, recensera och vad kostade det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag ersatte min äldre plotter med en IPAD 1 förra säsongen. Jag köpte följande fordral till hutlösa pengar: http://www.dustin.se/protective-ipad-cover-black/product/5010550436?s=b&intcmp=bus_sel

Fodralet är tillverkat av Andres industries och jag gjorde en hel del försök att få tag i det billigare utan att lyckas. Till fodralet köpte jag ett RAM fäste vilket gör att jag på 10 sekunder kan fästa eller lossa min IPAD. RAM fästen är anpassade till fodralet och finns att köpa i Sverige. Jag hittade någon webshop i Göteborg men jag kommer inte riktigt ihåg vilken. 

Jag är väldigt nöjd med fodralet som fungerar alldeles utmärkt. Det är en plastfilm på framsidan som känns lite billig men den har fungerat perfekt. Det är inga problems alls med touch känslan.

/H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen väntar jag på Lifeproof, men har redan gått ett år sedan TBA...

a>

Senast ändrad av Livgardist | 26 mars 2012 | 14:15

Senast ändrad av Livgardist | 26 mars 2012 | 14:15

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Just nu surfar jag med webhallens Aqua iPad fodral. För 279 kr tycker jag det duger. Gummifilmen är kanske lite slapp men helt ok. Dessutom är caset snyggt blankvitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Vi fick vår hållare till vår Samsung Galaxy Tab hemflugen med en flott SAS Airbus 340  från Kina; 55 kr och skitbra. 700:- på Watski.

post-10019769-1394237021,2697_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla på Soltek dem har vattentäta fodral, också dyra dock. www.soltek.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...