sayas 0 Postad 15 Mars , 2012 Hej där ute ! Är det någon som vet under vilka år Ryds 500 ht tillverkades färger mm.mm.Samt specifikt för denna båten. Tacksam för svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mersey 3 Postad 16 Mars , 2012 Modellen tillverkades från mitten på 70-talet till ca -79 under namnet Ryds Hajen. Den hade från början blått och därefter orange skrov om jag inte missminner mig. Därefter fick den heta först Triss 49 HT, då Volvo tog över Ryds och Jofa. Färgen blev då vit med röd/blå dekor. Båten levde vidare under många år som först Ryds 49 HT och från -87 som Ryds 500 HT med mörkblå/ljusblå dekor fram till ett par år in på 90-talet. Därefter fick den lämna in för modernare modeller. Den är fortfarande en ganska praktisk och lättdriven båt men något plastig invändigt i mitt tycke. Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BuddySeaWeed 0 Postad 27 Augusti , 2012 Gå in på: http://ryds500ht.wordpress.com/ Under fliken Bra att veta (som är densamma på Ryds hemsida) står info om årsmodeller. Där kan man även ladda ner produktblad för båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser