Calsone 0 Postad 14 Mars , 2012 Är det någon som har en bruksanvisning till Horizon Eqlipse VHF? Se bild. Helst en svensk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 14 Mars , 2012 Tyvärr, ingen svensk men på engelska finns här: http://www.standardhorizon.com/downloadFile.cfm?FileID=2777&FileCatID=86&FileName=GX1246S Eclipse.pdf&FileContentType=application/pdf Ev får du anv C&P ifall länken blir oklickbar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 14 Mars , 2012 Jag har kollat där men hittar inte den modellen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 14 Mars , 2012 Länken leder till den modellen... Finns under archived models, GX1264S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 16 Mars , 2012 Tack för det. Nu har jag skrivit ut den Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 16 Mars , 2012 Nu har jag nästa problem.. Hur kan jag få veta vaden har för MMSI nummer? Den förra ägaren hade inga uppgifter på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gantika 14 Postad 16 Mars , 2012 Den där gamla apparaten har väl inget MMSI. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 16 Mars , 2012 Som Gantika säger, den apparataen har ej stöd f MMSI Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 16 Mars , 2012 MMSI nummret är personligt / knutet till båten och det får man tillsammans med VHF-ansökan av PTS http://www.pts.se/sv/Radio/Nytt-tillstand-for-VHF-i-fritidsbat/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 16 Mars , 2012 ... men kan inte programmeras in i denna apparat. Du Lasse, som verkar ganska väl bevandrad i radio och IT ombord: Visst är det lite lustigt att MMSI-numret är personligt samtidigt som de flesta/alla? apparater (åtm de jag sett) inte medger att man programmerar in detsamma mer än en gång utan att lämna in till serviceställe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 16 Mars , 2012 På min Silva VHF skrev jag in fel nummer. Efter mycket letande i manualen hittade jag master reset vilket raderade ut minnet och jag kunde skriva in igen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 17 Mars , 2012 Jag pratatde med post och telestyrelsen igår och dom ville ha ett MMSI nummer av mej. Det skulle jag i så fall ha fått av den tidigare ägaren. Jag får hoppas att jag klarar mej utan MMSI funktionen. Tack för hjälpen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser