jonke_66 3 Postad 13 Mars , 2012 Hej hopp, Funderar på att handla en ny plotter och det står mellan 4012, 5012 och 6012 någon som har nån jämförelse mellan 40 och 60 serien? är det värt pengarna med en 60 serie? Mvh Jonas Senast ändrad av jonke_66 | 13 mars 2012 | 20:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 14 Mars , 2012 Jag har för mig att 40-, och 50-serien har lägre processor kraft än 60- serien. Så vill du ha en snabbare plotter så ska du gå på 6012. 50-serien har pekskärm vilket jag är förtjust i. Jag har haft en med pekskärm 720S och var supernöjd, stod som du i valet att välja ny plotter nu när jag bytte båt. Mitt val blev en 5008 trots lägre processor kraft, den är jämförbar med 4012. Du bli säkert nöjd med 4012, för pengarna som blir över mot en dyrare kan du köpa en iPad med Seapilot på som backup lösning. Hade jag haft plats och pengar skulle jag dock köpa pekskärmsplottern 7012 den ska vara väldigt bra. Fundera på ditt behov av att zooma och panorera mycket på själva plottern. Jag har upptäckt att jag gör detta väldigt mycket mindre än vad jag trodde. Kör HomePort på datorn där jag skapar rutter och waypoints och sedan laddar ner till plottern. Vill jag kolla runt på sjökorten så gör jag det på min iPad med Seapilot, överlägset alla plottrar för zoom och panorering och du kan sitta precis vart du vill.//Havskatt Senast ändrad av Havskatt | 14 mars 2012 | 06:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jonke_66 3 Postad 14 Mars , 2012 Hejsan, Tack för svar. Det är så att jag har en 4012 och den funkar ganska bra.. lite seg ibland men som sagt man scrollar ju inte runt så mycket på den, men jag behöver dock en till på flyan. Tycker att 7012 är lite väl dyr och jag måste ha en nätverksplotter så jag slipper ha dubbla sjökort osv. Jag har en ipad som jag använder vid planering och precis som du säger så är zoomningen helt överlägsen i den. Jag ska kolla på 5012 och testa touchskärmen. Men jag antar att det är så att den stora skillnaden är snabbare processor mellan modellerna. Mvh Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser