pigvinen 0 Postad 13 Mars , 2012 hoppas på en kraftig höjning av bensinen till sommarn så vi slipper grytgubbarna i skärgården för miljön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 Mars , 2012 Troligen runt 20 kr/litern på sjömacken. Då blir det status att ha en båt som drar rejält med soppa, gött. När personalen på sjömacken artigt frågar om det ska vara full tank. Putsar rutan och bjuder på en läsk under tiden de pysslar om med tankningen Senast ändrad av crabfish | 13 mars 2012 | 16:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 Mars , 2012 Uj fyfan, 20 spänn litern? Då blir det tufft för mig som säkert gör av med 8-10 liter diesel per år Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 Mars , 2012 Samma visa varje år...troligen runt 20:-/liter...jojo, man kan se allt från den sidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Poppe 9 Postad 13 Mars , 2012 Ja den hamnar nog på 6-7kr/liter. Som lite kuriosa så kan det sägas att när Queen mary 2 bunkrar. Så bunkrar dom 3000000 liter diesel. För brukning per M ligger på 400 l. Senast ändrad av Poppe | 13 mars 2012 | 18:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 13 Mars , 2012 Ja den realistiska sidan. 15,63 på landbacken idag. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14516906.ab Sedan så brukar ju soppan bli lite dyrare väl till semestern. Och sjömacken ett par spänn dyrare än landmacken. Ganska nära 20 spänn är min gissning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 Mars , 2012 Skattesmitare där! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 13 Mars , 2012 Kanske där du bor och om man kör bensin ja . Där jag bor ligger dieslen på 14,80,, och besnisnen starx över , idag ,, MVH Bölden i Röven.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 13 Mars , 2012 Ja du,, läsk ???va det inte böld i röven ??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 14 Mars , 2012 Vi kan ju återkomma till denna tråd framme i juli och se vart priset ligger då. Blir det bara 18 kr/litern på sjömacken kommer det upplevas som billigt när man ställt in sig på 20 kr. Ni med diesel i båten. Se glädjande att ni slipper dieselskatt. Fick igår inbetalning på 3220 kr för skatt på min dieseldrivna bil. Missad skatteintäkt för alla dieseldrivna båtar. Kommer säkerligen den dagen vi blir registrerade med båtregister. Före det får de inte tag på alla med dieseldrivna båtar och då hjälpre det inte att ni bara förbrukar 20-30 liter på en sommar. Det ska vara dyrt att ha båt för då är det status. Ha en bra dag och njut av att ha bland världens högsta skatter. Det är därför vi har så bra sjukvård, skola och omsorg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 69 Postad 14 Mars , 2012 stora bensinmotorer blir väl då värda lika med noll vid 20kr/l. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 14 Mars , 2012 det där sa sånna som du även när den gick upp till 10kr/l Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 14 Mars , 2012 Mycket skäll är det på oss som seglar att vi smiter undan bränsleskatterna med vårat vinglande ute i skärgårdarna. Vad kan man säga om det då? Vinden är fri, men seglen är jävligt dyra! Ett nytt i år, 18 tusen, ett nytt förra året, 11 tusen, två nya året innan, 21 tusen. Men vinden är fri, änsålänge iallafall! :-) Bensin gör jag av med för en 5-hundring per säsong. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 14 Mars , 2012 Ja ä int bitter..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 463 Postad 14 Mars , 2012 Bara det inte byggs för många vindkraftverk längs kusten så att vinden tar slut... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 14 Mars , 2012 Det finns ju de forskare som säger att det blåser mycket p.g.a växthuseffekten och för att den skall avta så skall vi bl.a ha vindkraftverk och elbilar o.s.v., men om det då börjar blåsa mycket mindre så får vi ju ingen el... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 14 Mars , 2012 - och små motorer 3,40 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 16 Mars , 2012 Inlägget jag skrev skattesmitare var skrivet med mycket ironi och med glimten i ögat! Tycker segling är underbart, bara ett annat sätt att njuta än det jag gör för tillfället med min båt. Visar alla ömsesidig respekt för varandra i skärgården så är väl alla välkomna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser