SlemPelle 0 Postad 11 Mars , 2012 Hur tar jag bort mitt motorlås som sitter på en bultad utombordare. Modellen är typ en gängad skruv och en på skruvad hylsa som man låser. Låset är från mitten på nittiotalet . Har fått bort hylsan och muttern som satt bakom hylsan nu sitter den gängade skruven kvar som går genom akterspegel och motor,den sitter sten hårt,verkar som den är in skruvad. Själva gängan är liksom sexkantig ,ska man ha någon specialhylsa?med skift nyckel blir ju gängorna platta samt inget grepp. Någon som har förslag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 11 Mars , 2012 Är gängorna sexkantiga...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 Mars , 2012 Japp, sexkantiga gängor....och övriga svar i denna tråd främjar brottsligheten, har man ingen nyckel till sitt mororlås så verkar det lite dumt att gå ut med info på ett forum hur man knäcker det!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 11 Mars , 2012 Hur kan man skruva i något som har sexkantiga gängor? Jag måste tänka helt fel här... I övrigt håller jag med dig Westfjord... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 11 Mars , 2012 Det är ju iofs fullt möjligt att tappa bort nyckeln till sitt alldeles egna lås som sitter på sin alldeles egna motor som sitter på sin alldeles egna båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 Mars , 2012 Absolut är det så Killer! men det känns ändå inte riktigt okej att gå ut med denna info på ett forum... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 11 Mars , 2012 fråga en Polak de är duktig på det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SlemPelle 0 Postad 11 Mars , 2012 ok lite felaktig rubrik kanske,jag har alltså nycklar till låset och fått bort själva låset med tillhörande nyckel. Frågan gälde ju själva skruven som sitter kvar efter jag tagit bort själva låset,den som går genom akter spegeln. Men det löste sig,själva låset i sig är nog inte godkänt motor lås till en 60hk nuförtiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Blaggan 0 Postad 15 Mars , 2012 Jeg skulle säga det är en 9 mm insexnyckel som löser problemet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser