pa28-pilot 0 Postad 8 Mars , 2012 Tips efterfrågas: ..Om hur kan man plocka av eller skruvar av de mässingskruvar (som har fyrkantig yta), som sitter ute i kanterna av vattentanken på md 32a. De sitter väldigt hårt...har haft den motor i 2,5 år men går icke kunnat ta av dessa mässingsskruvar för att s.a.s. kunnat byta eller bara säta i zink anoder, verkar vara 3 eller 4 som skall bytas. Mvhälsningar, Fernando Ps: har använd mycket armkraft utan att lyckas ännu, sitter som berg... Men frågan kvarstår...är det så viktigt att kolla om det finns där några anoder i vattentanken..när det är så mycket blandat med glykol? Korrosion? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alani 0 Postad 9 Mars , 2012 Dess kan sitta väldigt hårt, använd en rörtång som passa storlek till dom fyrkantiga skruvor och lite muskelolja eller ta med en slägga på rörtång, jag fick att göra det så på min och det gick bra. Efter 2,5 år kan det vara dags att byta Zink anoder för att vara på säkra sida, jag har 3st på min MD21och det gorde jag i fiol. Så ser det ut till din MD32. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pa28-pilot 0 Postad 12 Mars , 2012 Hej Alani! Tackar så mycket för ditt inlägg. Nu när du pratar att använda slägga..(oj det gör ont..)..Så skall jag inte vara rädd för att ta lite hårdare i! Skall köpa en bra rörtång, kan det finnas möjligvis någ form eller sorter av s.k. rostolja som möjligtvis kan användas? Har du någon erfarenheter kring det? elle var bara muskelolja ?? ...Var faktiskt mycket rädd för att slå sönder bulten, innan jag läste din insändare. Ha det gott och välkommen åter, The pilot Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser