Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Bob123

Köpt båt på mässan

Rekommendera Poster

Hej,

Har precis införskaffat mig en ny bella 471 R med en 50 hk mercury när jag var på Allt för sjön. Är det någon som har någon erfarenhet eller tankar om båten eller motorn?

Det var ett väldigt attraktivt pris i jämförelse med andra båtar i samma storlek med tanke på vad man fick.

149900:- för en ny båt och motor med komfort paket. Har läst att den har fått goda omdömen men om det är någon som har erfarenhet av båten eller bara bella i allmänhet så är jag mycket tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet ingenting om din båt, men ville ändå gratulera och önska dig en underbar sommar med din nya båt :) Från en som också köpt ny båt till sommaren och den får jag i April :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du kommer ha många roliga timmar med din bella! Antar att det är mercury optimax?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej det blev faktiskt en EFI, har som sagt inga erfarenheter om den men ska bli kul att testa!
Väntar på leverans runt början på april :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag precis kört in den. Har som mest fått upp den i 30 knop då med tiltad motor. Marschfarten ligger mellan 18 och 22 knop och då går den riktigt snålt men fortfarande bra. Har tyvärr inte fått prova att köra den i mer än runt 7 m/s än vilket är lite för lite för att verkligen få veta hur sjöegenskaperna egentligen är. Dock har jag märkt vilken enorm skillnad det är att gå från en båt som är 530 lång till 470. Stor skillnad och det är väl egentligen den enda riktiga nackdelen med denna båt. Däremot var det någonting man redan visste när man köpte båten så ingen överraskning. 

Huges Marina som jag köpt båten från har varit riktigt väldigt hjälpsamma med både leverans och information. Alltid lite riskfyllt att köpa en båt utan att provköra den men huges har inte gjort mig besviken.

Allt som allt är jag riktigt nöjd med den nya båten!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...