zumpen 2 Postad 5 Mars , 2012 Satt och kollade på bilderna på min båt som anländer i April, då slog det mig att den saknar ju navigations belysning eller? Det finns en stång med vad jag tror är vit toppbelysning (bifogar bild där man skymtar den) Hittar banne mig inte en skymt av grön styrbord, röd babord eller vit akter... Nu är båten precis CE märkt och jag fick nyss hem papper på detta. kan det va så att det monteras vid en CE modifiering? bilderna jag har är tagna innan CE modifieringen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 5 Mars , 2012 Bild på lanternlösa båten..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 5 Mars , 2012 Vit topplanterna runtomlysande räcker för din båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 5 Mars , 2012 Okej tack för svaret, gäller detta generellt för Amerikanska båtar? hade en mindre nordisk båt innan och den hade lanternor runt om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PeltO 12 Postad 5 Mars , 2012 Om en båt är längre än 7 m eller kan köras snabbare än 7 knop räcker det inte med enbart en vit runtomlysande lanterna. Men i ditt fall kan du vara lugn, på din båt sitter det nämligen en tvåfärgad kombinationslanterna på pulpit, en liten cromad sak framför det som ser ut som ett sökljus. Hoppas du blir nöjd med din nya båt, den ser riktigt fin ut! //Pelto Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 5 Mars , 2012 Förmodligen sitter det en 2 färgad lanterna i fören också Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snipan_71 0 Postad 5 Mars , 2012 Det räcker tyvärr inte, läs här så ser du vad som gäller http://sv.wikipedia.org/wiki/Navigationsljus Edit: Såg att jag var tvåa på pucken Senast ändrad av Skeppshult | 05 mars 2012 | 23:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 5 Mars , 2012 Tack så mkt för era svar, har fått samma svar på Crownline forumet och det ska sitta någonstans =P Det återstår att se.. nu jag släppa detta iallafall till båten kommer till Sverige och jag kan leta rätt på dom hihi. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 6 Mars , 2012 Konstaterat att precis så är det, det sitter en tvåfärgad i fören =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Livgardist 0 Postad 6 Mars , 2012 ...så tätt placerad att den är fullkomligt omöjlig att se skillnad på för de med bara ett uns av nedsatt färgseende. Dvs omkring 10% av befolkningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 Mars , 2012 Då blir det ett större problem , till antalet sett, i Usa ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 6 Mars , 2012 Håller inte med, är själv lite färgblind och jag ser det utan problem. Och från sidan ser man ju bara 1 färg åt gången att man även ser vilket håll båten kör, om den nu inte backar vääääldigt fort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser