Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
McFarny

Utländskt intresse för svenska plastbåtar?

Rekommendera Poster

Hej,

Jag la ut vår Maxi 77:a på Blocket härom dagen för att testa intresset, eftersom jag har lite planer på att byta till större. Inom ett dygn hade jag fått två sms/mail på engelska från personer som säger sig vara intresserade av att köpa osettt, betala via PayPal och själva ordna transport. Priset på min båt bedömer jag vara i relation till marknadsläget - inget fantasipris men heller ingen direkt prutmån ( se annons nedan) Är det någon som känner igen detta? Finns det  så stor efterfrågan på svenska plastklassiker i England/Tyskland?

http://www.blocket.se/ostergotland/Maxi_77_med_Seldenrigg__nya_segel__tierods_38897537.htm?ca=11&w=3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sålde en 30-fotare för ett år sedan. Utannonserat pris var mellan 20-50% lägre än de andras utannonserade priser för samma båtmodell. Jag fick flera mail samt sms från östeuropeer samt ett från en engelsman. Valde att tacka nej till de jag fick mail ifrån och svarade inte alls på sms. En av spekulanterna på min båt berättade att han sålt en båt för ca 50 000 sek till en östeurope. De hade gjort upp affären per  mail och en dag stod köparen utanför huset med pengar och en lasbil.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

STOPP! STOPP! STOPP!

Köp senaste Teknikens Värld och läs artikeln om bedrägerierna via PayPal...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, tack för alla snabba svar - detta förklarar saken. Då håller jag tummarna för en seriös köpare istället :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepp, det är en klassiker som många som säljer på blocket råkar ut för.
Under tiden du väntar på en seriös köpare kan du ju altid underhålla dig själv med att låta dom tro att man går med på deras förslag ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

He, he..

Det är rätt kul faktiskt..

Berätta lite nu och då i olika mail. Om detaljer osv. Berätta att man åker bort ett par dagar. Men att gör upp affären när man kommer hem.  Maila div bilder, tex hur mysigt det ser ut när man dricker kaffe i ruffen.

Som slutkläm berättar man att man sålt till en Kines för en spottstyver..

Man undrar hur många med Dr. som för prefix i sitt namn som köper dyra saker osett, pröjsar glatt 10% över utsatt pris..Dessutom osett..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

VARNING!

Jag fick liknade svar på annons, svarade via mail och fick ett underligt svar, typ ett automail och något om att en bil hämtar och betalning på något sätt jag inte känner till....osett.

inga vanliga frågor om skick utrustning mm....mycket konstigt och knappast seriöst.

Nä kom och titta och pengar i handen, skall det vara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...