tr9945 0 Postad 1 Mars , 2012 http://www.olssonsfiske.se/pub_images/medium/04239-0101_7373.jpg Hej ! Hoppas någon kan hjälpa mig med mina förbannat dryga spöhållare . Grejen är att relingen på båten är för smalt för att spöhållarens fäste ska sitta fast med endast skruvar , har testat med tejpa på relingen med eltejp och dubbelhäftande tejp för att få den lite tjockare men inget av dessa metoder fungerar, Det sitter bra uta spö , men om jag sätter i ett spö och fiskar så böjer den sig ner och spöt likaså skit iriterande Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 1 Mars , 2012 Antar att du menar att det är grabbräcket som har för liten diameter? En möjlighet, eftersom det är alu i hållaren är det ju lättarbetat- är att fila av lite gods från var del av U-fästet för att alltså få till en mindre diameter på fästet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 1 Mars , 2012 Ja det går bra att fila ner. Men var försiktig hålet blir ovalt och även om det är aluminium är det väldigt lätt att dra för hårt och deformera grabb-räcket. Det gäller även om räcket är i syrafast (är även det relativt mjukt) . Vet har provat själv..och gjorde detta misstag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tr9945 0 Postad 1 Mars , 2012 Tack för snabbt svar !!!!!!! Men om jag filar så blir det ju ett större gap på fästet ? och jag menade givetvis grabbräcket Sorry grabbar om jag är trög .. men jag är en rockie när det gäller båtar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst blondbella Postad 1 Mars , 2012 Nu missförstod du nog. Du skall bara fila på ytorna där fästskruvarna går igenom. Senast ändrad av blondbella | 01 mars 2012 | 19:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 1 Mars , 2012 Alltså, jag menar att du tar isär fästet (skruvar ur skruvarna) och filar på de båda anläggningsytorna.. Då krymper hålet med automatik. Men som bella sa, fila försiktigt, hålet kommer att bli lite ovalt vilken KAN deformera grabbräcket Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tr9945 0 Postad 1 Mars , 2012 Oki då är jag med : D TACK SÅ JÄTTE MYCKET för båda svaren !!!!!!!!!!! Ska testa och se om jag får någon ordning på det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Mars , 2012 Köp en adapter. http://lorentsmarin.se/ -> Spöhållare->Adapter för 23 mm reling. Om jag inte minns fel så är det kopior som Olssons säljer. Originalet kommer från Lorents Marin Produkter. Adaptrarna passar nog båda dock. Senast ändrad av All_to_slow | 01 mars 2012 | 20:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alubatar 22 Postad 1 Mars , 2012 de Ser ut som vanliga hydraulrör fäste i plast. De kan man får i olika mått Finns rörklämmor hos Swedol som är 22 mm Senast ändrad av alubatar | 01 mars 2012 | 20:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 1 Mars , 2012 Om det är originalet från LMP så är det eloxerad alu. Dumt att slipa och bryta eloxeringen då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tr9945 0 Postad 1 Mars , 2012 Ska beställa dom med en gång :D ! Fan vad glad jag blir STORT Tack @All_to_slow och ni andra supershysst verkligen ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flintstone 4 Postad 1 Mars , 2012 Till vår NOA-ställning så fanns inte fästen för den typ av tunna grabbräcken som finns på båten. Jag gick då till Seasea och köpte 1 dm av varje armerad plastslang de hade. Jag snittade dem på längden och kunde testa ut vilken slang som passade bäst. Sitter stenhårt, men är kanske inte så snyggt... Tror jag betalade 16 kr totalt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser