dynaflux 12 Postad 28 Februari , 2012 Var kan man få sin propeller renoverad i stockholmsområdet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wind_Rode 0 Postad 28 Februari , 2012 Propellertrim.se är duktiga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 29 Februari , 2012 Hos Propeller-Björn i Huddinge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 29 Februari , 2012 OK, tack ska kolla upp dessa. Jag har bara några mindre skador på propellern och funderar på om det är något man kan göra själv (fila, stålspackla, slipa och lacka)? Senast ändrad av dynaflux | 29 februari 2012 | 15:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 29 Februari , 2012 Jag hade en period då jag slarvade med navigeringen och chansade för mycket. Tyckte att jag hade så liten båt att det nog gick att se grunden. Men motljus och bänk och grumligt vatten gjorde att jag small på lite då och då. Har skärpt mig nu. Då skaffade jag svetsinverler som ger likström och passande elektroder och svetsade på gods och ibland en bit aluminium. Inte gick det snabbt och inte har jag svetsutbildning, men det har hållit bra. Man svetsar på en klump som man slipar ner så det återigen ser ut som en propeller. Annars så fanns det en motor och propeller butik i Huddinge/Vårby som lagade och sålde renoverade propellrar. Kanske finns kvar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 29 Februari , 2012 OK, har du lust att ta dig an och svetsa min propeller? :-) Slipa kan jag göra själv. Killen i Huddinge/Vårby har slutat serva aluminiumpropellrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 29 Februari , 2012 Nej ! Jag är inte utbildad svetsare utan GörDetSjälv kladdsvetsare som gör det bara för husbehov och i yttersta nödfall. Skitigt jobb och svetsröken luktar illa. Vill du ändå göra själv så svetsinverter har Biltema och Jula mfl. Även elektroder för al gjutgods tror jag. Annars köp ny propeller eller lämna in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 29 Februari , 2012 Propellertrim har nämnts och är bra. Jag vill dock rekommendera Marin och Propellerservice i Kristinehamn som lagade en propeller i somras när vi åkte Göta Kanal. Propellern skickades med företagspaket från Motala på måndagen eller tisdagen och när vi kom fram till Söderköping på fredagen (dit tog vi oss med en icke optimal reservpropeller) låg ett paket på Ica och väntade. Minns jag rätt kostade det under tusenlappen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 29 Februari , 2012 www.motor-propellerserviceab.se Duger inte den här firman. Det är väl samma som förr fast andra sidan bron på Norsborgssidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seawing 10 Postad 29 Februari , 2012 Propeller trim på Långholmen. Helt underbara killar som hjälper en på bästa sätt. Ps: jag jobbar inte där, men är kund. Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 29 Februari , 2012 Nej, de var de som slutat med aluminiumpropellrar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 29 Februari , 2012 Kan vara så. Det var längesen jag köpte en renoverad där. Med då får du väl testa Långholmen om inte du lagar själv? Obekvämt ställe med biltullar och rörig trafik dit tycker jag. Annars kanske du kan köpa ny propeller från www.ishopmarine.com istället till hyfsat pris? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dynaflux 12 Postad 29 Februari , 2012 Lutar att jag anlitar Propeller-Björn eftersom jag bor inte så långt från honom. Vad kostar det att fixa till propellern? Den har bara lite smärre skador och behöver lackas om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 29 Februari , 2012 Det borde propp-Björn kunna svara på ..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Hellix 5 Postad 1 Mars , 2012 Jag håller med! Otroligt snabb service till ett rimligt pris och det blir superbra. Jag lämnade in en grundstött propp i sommras och den fixade dom på några dagar trots högtryck och mitt i säsongen. Lyckades även göra ett byte med en annan propp som jag hade till en mindre och bara betala en liten slant emellan.... Så dom har bra service och är villiga att utföra ett bra jobb!! REKOMMENDERAS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser