Gå till innehåll
torsdag 19 september 2024
Bogus

Bennett trimplan

Rekommendera Poster

Hej!

Råkade halka när jag skulle kliva upp på badbryggan och satte foten på ena trimplanet varpå övre fästet gick av, Är det någon som försökt byta detta själv? Har inte vågat skruva isär cylindern eftersom det verka vara en fjäder som drar tillbaka.

//Bogus

post-14374-1394236955,4608_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror tyvärr inte det finns resevdelar utan det blir till att byta hela cylindern. Jag tror det är Hansen Marine som är generalagenter åt dom numera.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den övre delen som är lite grövre och där det avbrutna fästet sitter är gängad på cylindern. Den finns som reservdel och kostar strax over 200:-

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var och köpte ett nytt fäste på Drevman idag, 215:-. Ska försöaka fixa  bytet i helgen.

Mvh

Bous

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ett mycket målande exempel på hur galen prissättningen är i denna bransch! Det lönar sig verkligen att lägga en timme eller två att söka runt efter olika källor för det man söker, självklart även utomlands!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur menar du nu? Det skiljer 1kr för reservdelen hos de två namngivna företagen? Beror med all säkerhet att man avrundat olika.



Senast ändrad av Micke_Se | 28 februari 2012 | 22:07

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad jag kunde se så kostar delen 859 kr på drevman.se. Har jag fattat fel?

Hur det än är med just den här delen så stämmer mitt påstående ändå i väldigt många fall.

Mvh
Fred

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Delen har nr 18 på skissen och kostar 215:-  Det är en komplett cylinder som kostar 859:- Trådskaparen var ute efter cylinderöverdel endast.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag ju vad som hänt...prislistan är helt galen...kolla vad nedre leden nr 23 kostar: 3395 kr!!

Ett par andra exempel:

20a. Bennetcylinder kort: 925 kr
20b. Bennetcylinder starndard: 24 kr laugh

Felet är att den första raden radbrutits av någon anledning så att alla priser (utom det första) ska flyttas ned en rad...då stämmer det!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har lokaliserat felet till slut. Det beror på ett radbrytningsproblem.

Här på min MacBook med 13 skärm ser det ut som delen kostar 859:-, men när jag satte mig vid stora datorn så sidan helt annorlunda ut och delen kostade helt plötsligt 214:-. 

 

Det finns säkert någon mer datorkunnig som kan förklara detta, men jag tror det har med sidoptimeringen att göra.

 

Men i vilket fall som helst torde det vara anledningen till att vi har så olika uppgifter.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har också en MacBook så där har vi förklaringen. Lustig nog är det samma fel i både Firefox och Opera...men nu har vi hamnat ohyggligt långt OT! cool

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo, men själva huvudfrågan är ju trots allt löst.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

wink Ja det förklarar saken. Jag kör Chrome och Explorer och där ser allt ok ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Så sant, så sant! smiley

Nu testade jag Safari och Chrome också...samma sak. Det betyder att det måste vara Mac-specifikt! surprise Märkligt...jag är då rakt inte kunnig nog att förklara varför...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag trot inte det spelar någon roll vilken varumärke på datorn det är, snarare vilken storlek på skärmen. Om man har en mindre skärm komprimeras bilden och radbrytning blir annorlunda.

Koden på sidan är helt enkelt dåligt optimerad.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Skruva inte isär cylindern förrän du köpt nytt övre cylinderfäste kostar 215:-, i satsen ingår en halvmåne som du klämmer fast om kolvstången så inte fjädern löser ut när huvudet skruvas av.

Finns en enkel monteringsanvisning att följa.

Tabman

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag monterat överdelen.Tillverkade själv en klyka som jag satte mellan nedre fästet och cylindern innan jag skruvade isär den. Fungerade perfekt, Det var mycket enkelt att byta överdelen och betydligt billigare än att köpa en hel cylinder. Lite märklig konstruktion på överdelen. Den hade säker varit betydligt hållbarare om den varit försedd med en led.

Tack för alla tips.

Mvh

Bogus

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har 2 cylindrar till salu. Ge mej ett bud.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...