Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Ljungbergarn

UPPROP MOT SJÖFYLLERILAGEN !

Rekommendera Poster

Återigen.

En lag för ett ickeproblem. Vad löste den?

Ingenting.

Senast ändrad av crabfish | 01 mars 2012 | 22:12

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nja, bara i den här vansinniga tråden som har blivit såå låång att jag inte orkar läsa allt. Väntar fortfarande på svar..

VÅRen haver kommit till Blöteborg. Haver bytt till vårpresenning, på den båten som står på land. Tvenne båtar i sjön. Isen släpper i morgon eller på lördag, äntligen kan man komma ut igen,och köra nyktert.

http://lasselundell.se/februari.html

http://lasselundell.se/varen12.html

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst blondbella

Kanske inte skulle utrycka mig så drastiskt. Men är benägen att hålla med för de flesta handlar det inte om att supa sig stupfull utan att ha möjlighet till ”fredagsmys på sjön” utan att för den skull behöva oroa sig för att bli kriminell.
Enl. min inte statistiskt belagda ”undersökning” utan endast baserad på mitt eget allmänna umgänge med fritidsbåtsägare så har jag faktiskt inte hört någon som tycker att lagen är bra utan tycker ungefär som jag skrev i föregående stycke. Är därför ganska tveksam till att åsikterna i tråden är representativa för flertalet.
Har själv en nära släkting fick hela sitt liv och framtid totalt raserad vid 18års ålder.( blev svårt invalidiserad och flickvännen avled) pga. av en rattfyllerist.  Så jag är INTE för fylleri oavsett om det är en båt eller annat fordon. Men jag har väldigt svårt att förstå likhetstecknet med den gamla lagen och att tillåta sjöfylleri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, Det är väl så här att jag älskar att åka ut till en klippa med familjen efter en stressig dag och koppla av i solndegången med nygrillat och ett par glas vin för att sedan åka hem.

Enl vissa här tex Arne Anka så är jag då värsta sortens fyllesvin och det får väl han tycka.

Man skall dock veta att Arne och hans vänner aldrig i h.vete rört sig ute på vattnet eller på staden efter tex två glas vin eftersom dom då är så redlösa att dom utgör en fara för oss andra och det tycker jag är bra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gäsp... Jag är inte din dräng, då har du missupfattat men det är du ju bra på..jag har talat om för dig var domen finns, masa dig upp ur sängen för du allt göra själv. Kvack.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, någon jävla ordning måste det vara. M.ao : Låt fyllskallarna som ställer till med olyckor få fortsätta vara friskrivna för lagen och sätt åt de som även i fortsättningen som inte förekommer i statistiken! Då ökar vi sjösäkerheten ! 

Och stifta lagar utan empiriska belägg så folk kan ny-kriminiaseras på rent godtycke för att gå nykterhetsrörelsens intressen.

nej ned med demokratin ! Nån jävla ordning måste det vara som sagt.

Å här är en till som inte vet vad han snackar om:

Under senare år har det stiftats ogenomtänkta lagar som tjänat syftet för politiker att visa
    handlingskraft eller tillfredsställa företrädare för okunniga opinioner
. Rolf Hillegren, f.d kammaråklagare//Ingen ordning alls..den här gubben han vet ingenting han heller:

För en gångs skull är det så enkelt att allt blir sämre
och sämre hela tiden och inom några år kommer
vi att befinna oss i det läge då polisen här i landet
över huvud taget inte klarar upp några brott som
anmäls av de vanliga medborgare som man förväntas skydda.

Detta med undantag för deras insatser mot
enklare trafikbrott  och liknande
där man ägnar sig åt att ”plocka pinnar”
för att ge sken av att man ändå gör något.

Kolla tusen bilförare,
hitta en som tagit en pilsner för mycket till lunch.

Och kampen mot brottsligheten går vidare.
-Må Gud bevara landet.
Leif GW Persson 2008.

Jag skulle kunna fylla den den här tråden med hur mycket som som helst, men jag tänker inte försöka att göra HinHåle religiös, eller övertyga trygghetsnarkomaner etc.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jonten

ok. proverna kunde dom inte göra direkt. närmsta blåsmojjäng var 2timmar bort. i den blåste han 0.28.

det är samma som en starköl

sen hittade polisen på ett nytt scenario för hur denna fredens man börjat att skjutsa folk mellan öarna halvpackad.

och det enda denna fredens apostel försökte göra ,var att flytta sin båt med en trasig motor för att plast kan börja rosta när det blåser 28sek/m sommartid (vilket det ev. kunde gjort den dagen).

DÅ HADE JAG FEL. OCH ÄR DEN FÖRSTA ATT ERKÄNNA DET!

då lämnar jag skamset debatten och sätter mej på åhörarläktaren med popcorn-skålen.

mvh jonten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej, jag har redan hittat tillräckligt med felaktigheter i det du skriver, men din enda reaktion är att du hittar på något nytt. Så att hitta en massa felaktigheter i detta fall leder ingen, då du bara kommer att hitta på nya historier.

I mina ögon hittar du på tills du själv bevisat motsatsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ljungbergarn, du verkar bli impad av folks titlar?
Är det mer rätt det folk skriver om man har en fin titel?

Mvh Peter K, ingenjör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha, bästa inlägget på länge!
:-D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst sdk780

Nej det är lika grinigt säsongen runt men på den varmare delen så är trots allt en och annan ute med sin båt i skärgårdar landet runt och där är mottagningen för mobilt Internet så dålig.................................cheekycoolwink

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sea-Ray_230 skrev bl a:

Man skall dock veta att Arne och hans vänner aldrig i h.vete rört sig ute på vattnet eller på staden efter tex två glas vin eftersom dom då är så redlösa att dom utgör en fara för oss andra och det tycker jag är bra

Nu får du väl ändå ge dig... Hur vet du att jag -som är för denna lag- INTE kört full med bil, MC, båt... eller vilket fordon det nu kan röra sig om... Ge fan i att uttala dig om saker du inte har den minsta susning om... Håll dig till ämnet och försök föra en saklig debatt åtminstone... Men det kanske är för svårt för dig...

Fan vad trött jag blir på folk som är så jä**a benägna att skapa sig en fantasiuppfattning, bara för att man inte håller med om vad de tycker...!

Absolut SISTA inlägget för min del, i denna tråd...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Finns det ingen båtägande psykolog som kan berätta för oss andra vilka diagnoser som ligger bakom alla knäppa inlägg i denna tråd? Hade klokheten varit mer utbredd hade fler insett den totala galenskapen och helt enkelt slutat att skriva men lika barn leka bäst.

Hur länge ska lekstugan fortgå? Vad tror ni nyttan är? Ha sista ordet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl bara att du låter bli att läsa tråden Du har ju gjort ett par inlägg redan så du vet ju vad den handlar om och det är bara att ignorera den om inte skriverierna passar. Själv betraktar jag den som underhållning på hög (låg eg) nivå med alla tankekullerbyttor och undanflykter som görs i sann demokratisk anda. Av båda sidor givetvis, vi får inte glömma det annars kan nån bli arg och anklaga mig för att ha en egen åsikt.

//Bosse
MCSE, MCSA, MCSITP
USMC, ret
Jur.Kand

Jajja, bara en av raderna med titlar är rätt men eftersom det är skrivet måste det ju vara sant, eller hur Peter?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej seari

Enligt någon tidigare skribent har jag alla diagnoser man kan ha, a-ö, det må mycket väl vara sant. Det förtäljer ej historien, men det saknar även relevans.

Men på det direkta frågan, vad man tror nyttan är, så är det nog åtminstone en sak jag, Ljungbergarn, harry (crabfish), labbibia är överens om; vi tror att vi med hjälp av argument kan övertala inte de övertygade, utan tvivlarna om, att vår sak är den rätta.

Och jag respekterar dem för detta, på samma sätt som jag hoppas att de respekterar mig för att jag anser det viktigt att få framföra mina argument, baserat på det jag sett och det jag upplevt i mitt liv i samband med alkoholkonsumtion. Och hade det inte varit för dem hade jag inte förkovrat mig i olycksstatistik, brottstatistik etc.

Sedan må våra tolkningar av denna statistik vara olika. Våra förutsättnignar för diskussionerna är sannerligen olika, där vi har olika syn på frihet, alkohol, lagstiftning etc.

Både jag, Ljungbergarn och många andra har använt en syrlig ton. För mig är detta inget negativt, det tyder på engagemang, inte illvilja.

Jag är övertygad om att om jag skulle möta Jocke_230, Ljungbergarn, harry och labbibia i verkliga livet hade vi inte haft några som helst problem att dela vik. Tvärtom tror jag att vi hade kunnat haft många intressanta och givande diskussioner, där vi nog kommit fram till att vi var överens i avsevärt mycket mer än vad inte inte är överens om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag citerar en klok man.

då lämnar jag skamset debatten och sätter mej på åhörarläktaren med popcorn-skålen.

mvh Patrik. Moohahaha

Oj förlåt.
Patrik
Truck förare / Logestic
Studieorganisatör
Pappa
Hobby snickrare
Ideell datakonsult
Mångsysslare

:-)))

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hahaha underbart.

Det var nog bäst hitils,  man kan ju kombinera vissa saker i det där inlägget *haha*

Jag ska i med motorn snart så för min del blir det och lyffta av pressen.

:) 

kram på er

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Absolut - allt på internet är sant!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och då kan man ju undra varför mitt (hhhmmmm, sista...?) inlägg blev rapporterat...? Vad är fel med att tala om för personen i fråga att den inte skall generalisera, för att man har en avvikande åsikt...? Eller är det bara för att jag en gång tidigare skrivit att det var mitt sista inlägg, och då gjort ytterligare ett inlägg... I så fall borde detta också bli rapporterat...

Eller vad...? Vill gärna veta...

Senast ändrad av Kenneth_S | 02 mars 2012 | 15:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag hoppas hela tiden att tråden ska bli seriös så att den ena sidan kan fånga upp dem som håller med den sidan och vice versa. Nu fångar man inga engagerade utan alla slår under bältet (mer eller mindre). Poängen saknas och det ända som blir kvar är misstanken om en diagnos; Damp, ADHD; än smileyvärre kanske .

Låt folk som inte klarar av ett liv utan sprit dricka ihjäl sig, helt OK för min del eftersom vi väljer vårt liv själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

Jag hoppas hela tiden att tråden ska bli seriös så att den ena sidan kan fånga upp dem som håller med den sidan och vice versa. Nu fångar man inga engagerade utan alla slår under bältet (mer eller mindre). Poängen saknas och det ända som blir kvar är misstanken om en diagnos; Damp, ADHD; än smileyvärre kanske .

Låt folk som inte klarar av ett liv utan sprit dricka ihjäl sig, helt OK för min del eftersom vi väljer vårt liv själv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Morpheus! Jag är inte här för att bli någons Favorit,dessutom är jag från Polen,Ta dina skitinlägg o håll dig till Planket så skall jag lämna dig ifred.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe..en till som tycker att folk är fyllskallar vid 33cl starköl..snacka om trygghetsnarkomani och hjärntvätt om allkoholdemoner.

det är farligt att leva, man kan ju dö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så jävligt illa att det inte är klokt. Hittills värsta bottennotering.

Folk med alkoholproblem behöver vi ge hjälp. Inte sänkas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nej att du inte aspirerar på nån favvotitel är klart och tydligt. Men vad har dina påhopp med ämnet att göra då? Om du är från Polen, Venezuela eller Sverige är även det ganssa ointressant i mina ögon. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja,nu var det ju inte dig jag skrev inlägget till,tycker bra om dina inlägg. Det andra kan nog den jag ställde frågan till svara på. Läs alla inlägg som skrivits i alla 0,2 Trådar så hajjar nog du med varför jag skrev som jag gjorde ang Alfabetsdiagnosen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nejdå, jag vet att det inte var mig du vände dig till. Dock tycker jag det är ganska dålig stil att komma med såna -faktiskt ganska allvarliga- påhopp. Bokstavssjukdomar är inget man väljer att få, lika lite som mongolism eller cancer.. o jag tror inte du skulle kalla nån för din cancersjuka fan bara för att man har rakat huvud med ett bandage...? Eller?

Det är alltså troligen inte särskilt kul för den eller de som FAKTISKT kanske har ex.vis ADHD när folk skälls för detta pga deras debatteknik, eller f den delen ev brist på densamma

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...