zumpen 2 Postad 26 Februari , 2012 Hej jag har råkat beställa fel led lampor tror jag och måste desperat snabbt ha hjälp att identifiera vilken socket jag ska ha så säljaren kan skicka rätt till mig. Jag har inte min båt i närheten så jag kan inte kolla själv, den sitter standard i Crownline 250/270 tex men finns säkert i andra båtar med. Jag beställde socket BA15 men har efter lite googlande tyvärr mistanke om att det är fel och tror nu att det är socket G4 istället. =( Finns det någon som har en sådan armatur eller på säkerhet kan säga vilken socket det är i dessa på bilden nedan? Båten är från 2007. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 26 Februari , 2012 Okej kan någon kanske svara på detta då? Vad kallas denna armatur på engelska? 1. Cabin lights: G4-xHP18-TAC (pin base) 2. Dome/Head Dome lights: 115x-x18-T (1157 base) En av dessa är det, men frågan är vilken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wagberg 0 Postad 26 Februari , 2012 Hmm.. Jag har oxå såna armaturer, och har oxå beställt fel ledlampor! Sockeln i de lampor jag fick var ett par millimeter bredare än hålet i armaturen? Jag har mailat firman jag köpte av, hoppas på svar under början på veckan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 26 Februari , 2012 Okej nu börjar det närma sig.. du kan inte länka till dom du beställde så jag vet vilken typ du beställt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wagberg 0 Postad 26 Februari , 2012 Den här: http://www.xenonkungen.com/se/article.php?id=11593&art=6832028 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 26 Februari , 2012 Skulle det inte kunna va G4 då? Dom här tex: http://www.xenonkungen.com/se/art/g4-15w-tower.php Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zewe 0 Postad 27 Februari , 2012 Med lite googlande så verkar det vara en standrad G4 sockel men inte helt 100 bara köpa billigaste G4an och testa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 27 Februari , 2012 Det dumma är att jag redan lagt en beställning på 5 stycken och säljaren väntar på min slutgiltiga svar vilka han ska skicka upptäckte efter jag lagt beställningen att det var fel jag beställt. Önskar bara man kunde få bekräftat vilka det ska vara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
zumpen 2 Postad 27 Februari , 2012 Okej någan kanske istället kan svara på om denna typ av belysning kallas för (Cabin light) eller (Doom light)? Är lite dålig på engelska båttermer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser