Gå till innehåll
fredag 03 januari 2025
Snoilsky

Segla säkert med bebis

Rekommendera Poster

Jättegrattis!!!

Den här sommaren kommer nog inte innebära några problem för er (födde själv ett barn den 23/2 för 30 år sedan). Lagom till sommaren har nog det mesta satt sig, bebisen springer inte och ramlar överbord och dessutom brukar ungar i 4-6  månaders åldern vara glad aoch harmoniska.

Funkar ammningen så har man också näringsriktig och snyggt förpackad mat med utan att behöva fundera på det. Under segling så lägg bebisen i sin liggvagnsinsats med naken stjärt på en handduk så slipper ni tänka så mycket på blöjor och blöjexem. Den kan stå fastkilad på durken i sittbrunnen eller i ruffen beroende på väder.

Bilden är på mig och min i torsdags 30 år gamla son som slapp blöjor nästan hela sommaren. Så här stor och glad blir nog din bebis med i sommar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har vänner som seglade med bebisar och småbarn liggande i hängnät/hänmattor av nättyp i ruffen (med blöja gissar jag) eller ute beroende på väder. Det tyckte dom funkade bra.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar!

Tror det blir liggdel i ruffen under segling (durk eller bb soffa). Får se om vi vågar prova utan blöja. Låter som att det kan bli en skitig historia :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kanske ofta bäst i förpiken eller i akterpik för små barn (så kan man packa fast med kuddar runt om)

I salongen även om man har sjökoj så blir fallet jättestort om dom faller från lovartsidan och ner (hemska tanke). I sittbrunnen funkar bilbarnstol eller barncyckelsadel rätt bra.

Tipps om lite större barn se denna tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=427738

Men det var länge sedan för oss.!smiley

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...