boso 0 Postad 23 Februari , 2012 Jag tänkte få lite bättre ljud i stereon på båten och montera Bose högtalare inklusive slutsteg. Någon som har erfarenhet ? H/b Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 24 Februari , 2012 Se till att valda högtalare klarar den fukt du kan räkna med finns i marin miljö. En del bilhögtalare kan vara lämpliga då även bilar har relativt hög fuktighet i sin miljö. Där finns en hel del bra slutsteg som kan hjälpa dig få bra ljud. Välj gärna några bra och kraftiga högtalare så du kan bjuda dina båtgrannar på trevlig musik. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 24 Februari , 2012 Vad är det för högtalare från bose du kollat på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 25 Februari , 2012 Jag har DLS typ MR426 svenska högtalare. Har även DLS hemma i hemmabiosystemet och är mycket nöjd. Titta på http://dls.se/index.html //Havskatt Senast ändrad av Havskatt | 25 februari 2012 | 12:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 25 Februari , 2012 Så här blev monteringen. //Havskatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 25 Februari , 2012 Bose är nog det bästa som finns, men vart ska du få tag på lösa högtalare. Vet att dom bara säljer till biltillverkarna och inte ut till konsument. Förutom hemmabio system o.dyl men inte bilhögtalare och subbar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Havskatt 18 Postad 25 Februari , 2012 Går det inte att hitta lösa Bose så finns DLS MX26 som påstås vara en av världens bästa marinhögtalare. Du får nog punga ut med 4-5000SEK dock. //Havskatt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
boso 0 Postad 25 Februari , 2012 Det är dessa jag tänkte montera http://www.bose.se/SE/sv/home-and-personal-audio/speakers/environmental-speakers/ Högtalare för båten Planmonterade högtalare med specialhöljen som är utformade för att ge en jämn ljudkvalitet i svåra förhållanden på en båt.131 utomhushögtalare Jämn ljudkvalitet för båtanvändning Planmontera i båtens förberedda högtalaröppningar Garanteras tåla tuffa väderförhållanden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 26 Februari , 2012 Har aldrig hört dem spela, Jag Bose hemma och är supernöjd med både ljud och servicen från Bose Om jag var dig skulle jag provlyssna några olika innan jag bestämmde mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gedda 24 Postad 3 Juni , 2013 Boso, vad blev det för högtalare till slut? blev lite sugen på att få lite gött ljud i båten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser