hakank 0 Postad 22 Februari , 2012 Trots påstötningar under flera månader att Volvo Penta skall visa att de sänt brev till oss om fel på motorn vägrar de att höra av sig! Vi har ALDRIG fått brev från dem och de kan inte visa att de gjort det! De har nu fått brev från oss och enligt Datalagen är de tvingade att ge ut all info de har om motorägaren i sina register. Snart dags för stämningsansökan! VAD DÖLJER DOM???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 22 Februari , 2012 Oförsvarligt! Bra att veta är dock att man enkelt kan kolla själv om det finns några viktiga kampanjer gällande sin motor. Bara att mata in sitt motornummer i länken nedan: http://www.volvopenta.com/volvopenta/se/sv-se/marine_leisure_engines/parts_service/publication_search/Pages/publication_search.aspx Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakank 0 Postad 22 Februari , 2012 Ja, det är verkligen oförsvarligt! Men tidigare när felet uppstod fanns inte den möjligheten och de på står att de skickat brev, men vi har aldrig fått något så vi höll på att råka ut för ett haveri. Dom vägrar som sagt att visa oss när och vad det stod i brevet som de påstår har sänts ut. SKUMT, MINST SAGT!! Senast ändrad av hakank | 22 februari 2012 | 14:36 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 22 Februari , 2012 VP är så nära att snart försvinna helt på marknaden eftersom dom numera helt skiter i kunder och serviceverkstäder utan bara har tunnelseende mot varven som sätter in deras motorer på nya båtar. Sedan bryr man sig tyvärr inte om eftermarknaden. Vi är många som sagt upp avtalen med VP och fler lär det bli. Tro mig. Som handlare och serviceverkstad har vi inte råd att ha förbannade kunder som skäller på oss när det är VP som helt slår dövörat till och vägrar ta ansvar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle75 0 Postad 23 Februari , 2012 Jag är lite fundersam kring hur den sökningen fungerar. Matade in serienumret på en motor jag har ägt där det fanns en kampanj som jag fick ett brev hemskickat om - utbyte av boxen på motor (Vet inte om den heter typ EVC eller MDI box eller nåt sånt) - det var ett ganska välkänt fel på tidiga D1-XX maskiner.. Får INTE någon info alls på hemsidan du länkade till. Försvinner infon när kampanjen gått ut eller när man gjort sitt utbyte på aktuellt serienummer? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakank 0 Postad 25 Februari , 2012 Fortfarande inga bevis från VOLVO PENTA att de sänt ut brev från sina register som informerar om den potentiellt livsfarliga motorn. Datainspektionen informerad!! Ni som besöker Allt för sjön i Älvsjö-fråga i Volvo Penta-montern om ni har D3-motorn med den läckande filterkonsolen. Ha motornumret med er-står i försäkringsbrevet m ni inte kommer åt motorn nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 25 Februari , 2012 Förra sommaren bytte vi ut två motorkuddar, 2 av 8. Materialkostnad 5.200:-. Beställningen av detta enkla jobb blev invecklat och dödligt frustrerande och då pratar vi inte om det helt rimliga priset för dessa två detaljer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersR 0 Postad 25 Februari , 2012 Är kampanjen utförd och reklamationen rapporterad försvinner denna från söksidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakank 0 Postad 29 Februari , 2012 Nu först, när myndigheterna skall granska VP lovar de att göra en internutredning! Faán tro´ t, sa Kolingen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakank 0 Postad 3 Mars , 2012 FORTFARANDE TIGER VP SOM MUREN: DE DÖLJER NÅGOT ALLVARLIGT!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser