Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
molpejonas

bild problem

Rekommendera Poster

hej hörni jag skulle vilja lägga upp en bild av min båt på min profil, men det går inte.jag fick bilden på mejlen och sparade den på mina bilder sen försökte jag ta den direkt till maringuiden.men kanske man inte kan göra så eller.... Jag är inte helt ding på det här med datorer så om någon kunde hjälpa mig vore det finemang.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du skall lägga bilden där du lätt hittar den, ange (rätt) sökväg i föreskriven rad, kontrollera att bilden har rätt format. Vad är det som inte fungerar?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du måste peka på bilden ifrån det ställe den ligger på i din dator. Se bild.

post-4248-1394234318,6747_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

alltså jag försökte kopiera men det skall man vel inte göra :oops: vad skall man ha för format då?det liksom tar jätte länge innan det sparar,och sen kommer det att `hittar inte sida`eller något.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du får bilden på mail har du antagligen ett gem eller motsvarande i mailet. Högerklicka på gemet och välj Spara och välj sedan Skrivbordet. Antagligen har filen ändelsen .JPG eller .GIF eller .PNG vilka är de format som funkar här på guiden. När du kommer hit till Maringuiden klickar du på knappen Bläddra... och pekar på din bild i mappen Skrivbordet. Det borde funka.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej, Den bild du försöker lägga upp är troligen för stor (i KB/MB) Spara den på din hårddisk och spara sedan om den i mindre format. Efter det så gör du som beskrivs här i tråden. Ps. Lyckas du inte så kan du maila bilden till oss, så hjälper vi dig. Hälsningar maringuiden.se maila till webmaster@maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...