Gustaf 0 Postad 18 December , 2004 Hej, jag vill ha tips på firmor runt om i Sverige som säljer begagnade båtmotordelar. Kom igen nu, överös mig med svar ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 18 December , 2004 Hej Gustaf! Har inte något konkret förslag på någon firma, men är det någon specifik reservdel som du är ute efter eller är det motordelar i mer allmäna slag som du är ute efter? Om det är någon särskilld sak du behöver så kan du väl bara annonsera här på Maringuiden. Släng ut en fråga på vad du behöver bara! eller på www. blocket.se Kanske detta kan vara värt ett besök: BåtNet som har hemsideasress:www.batnet.se Titta sedan på rubriken Båttillbehör pål vänste sida. Kanske hittar du vad du söker där? Lycka till hälsar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf 0 Postad 18 December , 2004 Tack Roddarn, men det jag söker verkar vara mindre lätt att hitta... eller så har jag bara otur ;-) Det är så att jag letar efter suzuki-delar. Speciellt en hel vevaxel till en DT85 års.-82. Google ger bara motorcykel-resultat, och batnet har jag letat på många gånger med få givande resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Roddarn Postad 19 December , 2004 Hm....... Trist värre alltså! Kan nog inte hjälpa dig. Det verlar ju vara ett detektivjobb att hitta grejer ibland! Inte minst på nätet. Det som verkar så enkelt t.ex. med internet är inte alltid det tycker jag. Hoppas att du åtminståne kunde hitta en riktig suzuki-entusiast som har riktig superkoll. Det hade nog förenklat det hela kanske. Har du riktig tur så kan du ju kanske sjösätta redan till nyår ha ha! Är det inte K-G Knutsson som är generalagent för Suzuki? Har du kollat med dem? Kanske dem kan efterlysa i sin tur både i sverige och i andra länder? Nåja, lycka till som sagt och ha det så bra du kan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gustaf 0 Postad 19 December , 2004 Jo det stämmer, jag får höra med kgk. Jag har ju alternativen att antingen renovera min vevaxel (pressa isär, byta en vevstake och lager) vilket är väldigt dyrt har jag hört. Annars finns det ju nya att köpa. men de är inte så billiga de heller. Sökandet får fortsätta :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst ka Postad 19 December , 2004 Kentysjösport Ingarö/Stockholm Sjöströms i Göteborg Balux Sollentuna Mats hedström Eskilstuna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
HansG 0 Postad 12 Juni , 2006 Hej Jag letar efter ett topplock till en Yamaho 9,9D av okänd årgång. Beteckningen på locket är 6E700 eller möjligen GE700. Hans G 0708-433670 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
djme 0 Postad 12 Juni , 2006 Vet inte om det är så dyrt direkt, Gjorde samma sak på en mopedmotor för några år sen. Gick på 200 spänn plus delar så totalt runt en femhundring. Är ju inte riktigt sama dimensionering men det kan ju vara värt att kolla pris iallafall. /Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser